Nekromanti Rymdäventyr

Ram

Skev
Jag håller på och snickrar på en rymdsetting som är ungefär 75% Coriolis, 20% Serenity och 5% B5. Rymdstation, lite first contacts, fredligt men spänt, interna bråk, maktfaktorer är militär, handelshus, kyrka, stationen, lagen, aliens1, aliens2, aliens3, resurser finns på närliggande planeter och asteroider, mycket ny hybridteknoligi är på gång, mystiker och kyrkoföreträdare har skumma krafter, stationen rymmer ungefär 80000 invånare, ...

Utmaningen till er, kära medforumiter, är att skapa ett äventyrsfrö. Till ert förfogande för beskrivning har ni en titel och tre meningar. Thats it.

Vad finns? Allt! No restrictions. Spinn loss.

God45

#PrayersForBahakan
Ancients:

På en asteroid har det hittats ruiner från en hittills okänd utomjordisk art, ruinerna är dessutom daterade till ett par miljoner år innan den äldsta kända intelligenta arten uppstod. För att undvika stridigheter har en grupp bestående av representanter från alla de olika maktgrupperna satts ihop för att utforska ruinen tillsammans, de kommer samlas på och färdas från rymdstationen. När de väl når asteroiden och undersöker ruinerna finner de spår av en art som utrotade sig själva genom biologiska förbättringar och krig mellan olika grupper, vissa av de mest muterade och mäktigaste varelserna finns kvar på asteroiden.

Anchorman

Swashbuckler
En av de närliggande asteroiderna töms på resurser, det är en av de större asteroiderna.
Stora borrar har borrat ett stort hål mitt i asterioden.

Rollpersornerna kommer dit efter att alla som jobbat vid asteroiden mystiskt bara har försvunnit varken rymdskepp eller jobbare finns kvar. Borrarna har förstörts och ligger i drivor på ytan av asteroiden några bitar har till och med svävat ut i rymden.

Vid närmare undersökningar visas det att alla jobbare har flytt. När de borrade hittade det något i asteroiden som de inte borde ha gjort. Alla jobbare har fått sämre hörseloch syn och de plågas av svåra hallunicationer och mardrömmar, vissa av arbetarna ser märkbart äldre ut.

Vad var det egentligen de väckte inne i asteroiden?

Anchorman

Swashbuckler
Haha jag lovar att jag inte såg God45s inlägg innan jag skrev mitt, men visst känns de som de båda hör ihop? En liten mini kampanj kanske :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Diplomacy is saying "nice doggy" until you find a rock:

Två utomjordiska raser, Raalern och Wingerna, delar samma hemvärld och har också koloniserat flera olika världar tillsammans men har nu hamnat i en djup kulturel konflikt som hotar inte bara dem men också flera närliggande arters säkerhet och stabilitet. En konferens kommer hållas på, you guessed it, er rymdstation som ett sista försök att stoppa kriget. Spelarkaraktärerna måste medla mellan parterna, stå för säkerheten ( naturligtvis finns det en lönnmördare ombord på stationen) och Samtidigt hålla sig neutrala. Det här är ett lysande tillfälle för sociala och politiska karaktärer att skina.

God45

#PrayersForBahakan
Anchorman said:
Haha jag lovar att jag inte såg God45s inlägg innan jag skrev mitt, men visst känns de som de båda hör ihop? En liten mini kampanj kanske :gremsmile:
De funkar helt perfekt tillsammans :gremlaugh: Great mind thinks alike :gremwink:

God45

#PrayersForBahakan
Here I stand. I can do no other:

Mar'n L'ter är en nytänkare inom den utomjordiska Harkuliska religionen, han har vänt sig mot korruptionen inom kyrkan och kyrkan har dömt honom för kätteri till dödatraff. Han har flytt till er rymdstation och fått politisk asyl. Kan ni hindra 100.000 galna fundamentalister från att spränga er rymdstation?

God45

#PrayersForBahakan
Your name is in the mouth of others: be sure it has teeth:

Åh för helvetet, inte de satans Virvelvindarna igen! Virvelvindarna är ett "frihetskollektiv" av irriterande hippis som koloniserat en skogsmåne i närheten och de saboterar för er av olika bullshit anledningar. Diplomati har inte funkat, hot har inte funkat så nu är det dags för våld, dags att vräka virvelvindarna från deras måne med icke-dödliga men våldsamma metoder.

God45

#PrayersForBahakan
Monster!:

Enormt rymdmonster. Attackerar. Stationen!

Anchorman

Swashbuckler
Över hälften av besättningen på rollpersonernas rymdstation insjuknar i en svår sjukdom, symtomen är först kraftig magsjuka följt av håravfall, yrsel och hög feber.
Läkarna ombord ger de insjuknade ungefär en vecka att leva.

Misstankarna pekas mot huvudkocken som förnekar självklart. Handligen får en ny vändning när liket av kocken hittas undangömt, det finns alltså två likadana kockar en död och en levande.
Kan den levande kocken vara en skepnadsbytare? Det finns bara en sådan känd art; Gurlei.
Gurlei bor på en närliggande planet, det finns bara några tusen individer kvar.
Gurlei är kända inte bara för sin förmåga att byta skepnad utan även för sitt användande av kemiska vapen.
Om det finns något botemedel för sjukdomen så finns den på den planeten.

Ram

Skev
Bra grejor! Håll gärna lite på reglerna om längden, titel + 3 meningar. Tanken är att använda de bästa som äventyrsfrön i en PDF som skall vara max 16 sidor och det skall vara inklusive ett introäventyr på fyra sidor. :gremsmile:

Anchorman

Swashbuckler
Ram said:
Bra grejor! Håll gärna lite på reglerna om längden, titel + 3 meningar. Tanken är att använda de bästa som äventyrsfrön i en PDF som skall vara max 16 sidor och det skall vara inklusive ett introäventyr på fyra sidor. :gremsmile:
Oj den regeln hade jag missat totalt. När jag får td senare så ska jag skriva om mina bidrag till tre meningar och titel :gremsmile: