Hej alla!
Jag sitter med ett litet shoot-em-up till min Amiga och försöker komma på ett vettigt skadesystem man kan använda i rymden. Nära till hands ligger StarCraft och WarCraft. De har ju olika rustningar och olika sorters vapen, som penetrerar olika. Plus magi, eld, is, skillnad mellan organiska och mekaniska enheter, osv.
Givet i ett rymdscenario är skillnad mellan sköld och hull. Sköld kan skydda mot magnetiska och ljusbaserade vapen, medan hull skyddar mot - eller tar stryk av - kollisioner och raketer.
Några idéer om detta?
Jag sitter med ett litet shoot-em-up till min Amiga och försöker komma på ett vettigt skadesystem man kan använda i rymden. Nära till hands ligger StarCraft och WarCraft. De har ju olika rustningar och olika sorters vapen, som penetrerar olika. Plus magi, eld, is, skillnad mellan organiska och mekaniska enheter, osv.
Givet i ett rymdscenario är skillnad mellan sköld och hull. Sköld kan skydda mot magnetiska och ljusbaserade vapen, medan hull skyddar mot - eller tar stryk av - kollisioner och raketer.
Några idéer om detta?