OK för att komplicera det ytterligare måste man räkan med alla sjusteringar av skeppets vector också kostar Delta-v, inte nog med detta det går att öka sin hastighet utan att förbruka vidare mycket Delta-v via sk. Sling-Shoots-Manuver (Filmen Armageddon har bra exempel på detta) då kostar det bara vector sjusteringen Delta-v; och givetvis går det att bromsa genom att snudda i atmomsfären.
För att sen räkna med ytterligare krångel så får man ta med Gravitationen på de olika stjärnkropparna, som styr och ställer en hel del i stärnavigering, i sina beräkningar.
Inte nog med detta Delta-v kommer att ändra sig efter hand man gör sig av med sina icke-fasta vapen (läs missiler) då massan på skeppet minskar fortare än bränsleförbrukningen.
Inte för att man ska ge sig in på denna formen av rymdstrider utan att spelledare + 1 spelare kan linjär algebra.
För lite enklare regler om detta läs Travellers reglerna (finns fin samlings bok "SVART" med reglerna).
*TWACK*
----------------------------------------------
ducka!