Nekromanti rymdmonster

Snow

Swashbuckler
bra fråga... jag har själv tänkt mig dem som antropomorfa men det är ju inget som hindrar dem från att bli precis vad de behöver bli. De kan vara (och är antagligen) mångarmade och mångbenade. Enda kravet är nog att jag kan rita animerade spritar som fungerar :)

Deras religion ser jag som tämligen praktisk i grunden och den bör därför inte förbjuda praktiska exoskelett. Eftersom de ändå ser allting genom en VR-värld kan de se varandra som precis vad som helst. Små glödande gasklot till exempel. Någon kanske väljer att se sina medvarelser som de varelser de en gång var (nu har de rationaliserat bort sina ben och armarna är bara pinnar som inte fungerar längre) medans en annan ser verkligheten precis som den är nu.

Möjligtvis är det lättast att leva sig in i ett exoskelett som är format ungefär som de själva var. De specialtränade stridsenheterna har däremot mer fantasifulla former. Som ett klot med en massa metallslangar åt alla håll som används för förflyttning, strid och vapenpunkter...

Troberg

Sinister eater
bra fråga... jag har själv tänkt mig dem som antropomorfa men det är ju inget som hindrar dem från att bli precis vad de behöver bli.
Varför inte göra så att de kan ha olika former, men att alla medlemmarna i en triad måste stanna relativt nära varandra. Det gör det helt plötsligt till en taktisk utmaning. Hur kombinerar man de bästa teamen för olika uppgifter?

Snow

Swashbuckler
ja varför inte...

jag antar att du menar såhär:

Det finns ett antal former. Varje form har sina fördelar och nackdelar. Varje form är olika lika eller olika de andra formerna och man måste välja former med minimal skillnad (men som ändå kan utföra olika uppgifter i gruppen).

Det passar väldigt bra in med att de har delat medvetande. Om man är en spindel, en antropomorf och en flygande konservöppnare så blir det väldigt schizofrent i ett och samma medvetande.

Snow

Swashbuckler
jag ber om ursäkt för min arrogans och tackar för alla fina förslag!
jag har fått många bra ideer nu. Stay tuned (så kanske det dyker upp ett dogmarollspel någon gång).

Troberg

Sinister eater
jag antar att du menar såhär:

Det finns ett antal former. Varje form har sina fördelar och nackdelar. Varje form är olika lika eller olika de andra formerna och man måste välja former med minimal skillnad (men som ändå kan utföra olika uppgifter i gruppen).

Det passar väldigt bra in med att de har delat medvetande. Om man är en spindel, en antropomorf och en flygande konservöppnare så blir det väldigt schizofrent i ett och samma medvetande.
Nej, tvärtom. Det är bra att blanda. Det är tex en vettig kombination med en antitank (tar tunga mål), en sniper (spotter, support) och en kulspruta (täckeld). En annan vettig kombination är en tung närstridis (för tyngd i anfallet) och två snabba (för att låsa upp och kringränna motståndaren). En flygare, en tung kanon och en närstridis är däremot en näst intill obrukbar kombination.

Om varje triad måste arbeta som en squad så kräver det samordning, men ger samtidigt extra möjligheter.