Rickard
Urverk speldesign
Jag är kass på namn och ogillar att dra (för mig) torrt tekniskt mumbojumbo. Således gillar jag lite poetiska beskrivningar och när jag satt och funderade så kom jag på att jag kunde jämföra rätt många rymdskepp med djurskepnader.
Val: Gärna med olika pinnaler och taggar som skjuter ut jämnsmed den strömlinjeformade kroppen. Stjärten är i regel borttagen på den valkroppsformade skeppet, men ibland kan det förekomma stjärtformade motorer.
Ovanför er glider det harmoniskt förbi gigantiska, valformade fartyg.
Geting: Har ett avsmalnande mittparti som binder samman navigeringen med motorn.
Bakdelen börjar lysa på den getingformade skutan, när den förbereder sig för att göra ett hyperhopp.
Rocka: Det typiska triangelformade skeppet som finns i både stora (exempelvis Star Wars star destroyer) som små varianter. Har i regel en liten uppskjutnad där hytten (eller navigeringsrummet) finns.
Likt ett stim av rockor, dyker skeppen ner mot er.
Vad för sorts rymdskeppstyper har jag uteslutit?
/Han som funderade på detta i samband med Skymningshem, så svar som riktar in sig på det rollspelet uppskattas
Val: Gärna med olika pinnaler och taggar som skjuter ut jämnsmed den strömlinjeformade kroppen. Stjärten är i regel borttagen på den valkroppsformade skeppet, men ibland kan det förekomma stjärtformade motorer.
Ovanför er glider det harmoniskt förbi gigantiska, valformade fartyg.
Geting: Har ett avsmalnande mittparti som binder samman navigeringen med motorn.
Bakdelen börjar lysa på den getingformade skutan, när den förbereder sig för att göra ett hyperhopp.
Rocka: Det typiska triangelformade skeppet som finns i både stora (exempelvis Star Wars star destroyer) som små varianter. Har i regel en liten uppskjutnad där hytten (eller navigeringsrummet) finns.
Likt ett stim av rockor, dyker skeppen ner mot er.
Vad för sorts rymdskeppstyper har jag uteslutit?
/Han som funderade på detta i samband med Skymningshem, så svar som riktar in sig på det rollspelet uppskattas