Ett tips, inte för det här konceptet specifikt, utan för problemet med att man har för många spelidéer (vilket jag definitivt känner igen mig i): Skriv minimala spel, alltså spel som bara har vad som behövs för att en erfaren rollspelare ska kunna köra det. Inga illustrationer, enkel layout på A4 som man kan skriva ut, istället för en bok. Anta att läsaren har spelat rollspel förr, kanske till och med att hen spelat något av dina spel förr. För dig gissar jag att det främst skulle bestå av en kortfattad förklaring av eller en referens till ditt standardsystem, en stämningsfull text som beskriver konceptet, en beskrivning av spelflödet (vad behövs för att preppa) samt ett gäng punktlistor som listar balla grejer du har kommit på som man kan använda i spelet.
Med det konceptet kan man ganska snabbt få ur sig ett spel som är fullt spelbart, även om det inte kommer att sitta i SF-bokhandelns hyllor. Och så kan man gå vidare, för man har fått ur sig idén. Och om det visar sig vara kul och bra så kan man alltid expandera det senare.