Det enda negativa jag kan säga om denna utmärkta tråd är att vissa verkar ha en enligt mig något besynnerlig syn på vad socialt kontrakt är för något, och när begreppet bör användas...
Det har hänt mig ett antal gånger - spelare som är mesiga/sjukligt försiktiga, inte nappar på någonting, oengagerade trots att man i princip cyklar på enhjuling, jonglerar med motorsågar och sjunger operett samtidigt för att de skall ha kul... Jag har varit SL för fler grupper än jag kan komma ihåg, och sådana grupper/spelare är vanligare än man kan tro. Har aldrig riktigt lärt mig handskas med sådant på ett bra sätt... Lösning, någon?
Steg 1: välj ett regelsystem som uppmuntrar till aktivt spelardeltagande i storyn och delat ansvar för kuligheten (diverse samberättarspel, BW, AW och dess olika hack).
Steg 2: bygg en spelgrupp av spelare som aktivt väljer att spela med dessa spel, gör att garantera att du får folk som aktivt valt att aktivt bidra till den gemensamma kuligheten.
Har själv tagit steg 1, och överväger starkt att göra ett försök att ta steg 2.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.