Nekromanti Sälja eller suga?

Nid

Veteran
Ja, ska man sälja bort sina rara nostalgitrippar, eller spara dom? Eller glöm det, det är väl bara jag själv som kan svara på det. Jag sitter på bla hela den femte konfluxen- paketet i kanonskick, (inklusive Trakorien-boken) utom den något ihopklämda Svavelvinterlådan. Vad är sånt värt på marknaden idag?

Hoppas det inte gör något om jag postar en sån fråga här, vet inte riktigt om det är ok eller var man kan göra det annars.

Johan K

Gammal & dryg
Spara !!

Jag skulle var en stycken MYCKET lycklig rollspelare om jag hade de böcker som du har !!!
Så för i jösse namn, sälj dem icke !! Jag skulle låsa in dem i närmsta kassavalv & bara titta på dem vid högtidliga tillfällen... :gremgrin:

Rising

Vila i frid
De är värda vad någon är villig att betala för dem.

Så ett hett tips kan ju vara att besöka en sida där det köps och säljs rollspel och se vad för priser det rör sig om när det gäller dina gamla dyrgripar.

/Rising

neowyn

Swordsman
Om du fortfarande gillar dem så behåll dem!!
Om du inte känner något för dem så tycker jag att du skall sälja dem, då kan det glädja en annan rollspelare.
Man kan tex kolla på spelantikvariatet för att se vad de är värda

Man Mountainman

Storsvagåret
Ah, några sådana där gamla klassiker kan nog gå ned för 5-600 spänn på konventens auktioner. Det är klart, ju längre du sparar dem, desto mer värda blir de.

Troberg

Sinister eater
Spara, spara, spara!

Varenda jäkla pinal jag har sålt har jag ångrat mig senare (utom mina Mazdas, de var bara problem).

Några spelprylar jag sålt och grymt ångrar:

Judge Dredd (Games Workshop)
Paranoia
WH40k, andra editionen
Talisman
GURPS Supers

Jag letar med ljus och lykta efter dem för att köpa dem igen (hint, hint).

Feuflux

omjonasson.se
Re: Sälja och supa upp pengarna?

Ja, ska man sälja bort sina rara nostalgitrippar, eller spara dom? Eller glöm det, det är väl bara jag själv som kan svara på det. Jag sitter på bla hela den femte konfluxen- paketet i kanonskick, (inklusive Trakorien-boken) utom den något ihopklämda Svavelvinterlådan. Vad är sånt värt på marknaden idag?

Behöver du pengarna? Vet du till 100.00% säkerhet att du aldrig kommer vilja titta på dem igen?

Svarar du ja på båda frågorna kan jag tillåta dig att sälja. Annars verkar det bara dumt. Behöver du pengar kan du sälja en njure eller nåt. :gremwink: Och det finns ingenting som heter 100.00% säkerhet, risken att ångra sig finns alltid och då kanske man inte har möjligheten att återinförskaffa spelet varvid ett livslångt lidande/ångrande tar sin början (sorry troberg :gremwink: ).

Foggmock

Myrmidon
Jag pungade nyligen ut med 3000 spänn för ett gäng (13 stycken, varav två opublicerade!) Bergtingbilder från diverse DoD6-produkter enbart för att kunna hitta dem i en kartong om tjugosex år och berätta alla gamla goda rollspelshistorier för mina barn. Jamenar, tänk vilken jävla känsla att damma av dem och alla minnen bara kommer åter..

fast först ska jag rama in dem och ha dem som prydnad ett par år. SEN ska jag glömma dem. :gremwink:

Anyway, min poäng här är då att jag aldrig skulle sälja sånthär. Jag skulle ju kunna göra en flashig aktion på eBay och basunera ut hur stor och känd och unikt detta är och plocka en tusenlapp för varje bild, men de är värda så mycket mer för mig.

Däremot tänker jag sälja av mina Eonmoduler som jag fått som recensionsex så snart jag hittar en köpare, för de har jag inga minnen överhuvudtaget med. Även om de blir värdefulla om tio år får jag mer lycka av ett gäng småpengar som kanske kan investeras i fler rollspelsprodukter att spara och trippa på om femtio år.

Så jag tycker du ska spara ditt nästintill perfekta Trakorien/Konfluxensvit för den ökar bara i värde - både monetärt och memorärt - för varje dag som går. Var stolt över att du äger något unikt. :gremsmile:

Nid

Veteran
Konsensus verkar vara att ruva vidare på grejorna, vilket förmodligen är precis vad jag kommer att göra. Jag har sett för många Magic-spelare sälja alla sina kort bara för att något år senare ångra sig bittert o punga ut med det dubbla för att införskaffa hälften av det dom ägde tidigare. Det verkar som att samma fenomen gäller för rollspel. Jag hoppas att mina kommande barn ska uppskatta spelen lika mycket som jag har gjort.

Känns rätt kul, och förvånande, att gamla DoD-produkter är så eftertraktade. Jag gissar att det mest är vi gamla i gemet som är nostalgiskt intresserade av att skaffa igen rariteterna, för inte är väl ny-rollspelarna brydda om gamla rollspel från åttitalet?

Jag var en sån som köpte nästan allt som gavs ut till Drakar&Demoner och läste, tyvärr så blev det alltför lite spelande av det. Det enda jag inte har är Monturerna och Svartfolk-boxen. Chronopia var spiken i kistan dock, när det kom ut slutade jag köpa grejer. :gremtongue:

Synd bara att soloäventyren slutade ges ut, jag skulle betala bra för den fortsatta Ensamma Vargen-serien. Eller ännu hellre Silverstjärna och Krigarens Väg.

Dimfrost

Special Circumstances
Folk vill ha konfluxserien för att det är den överlägset bästa serie äventyr som någonsin getts ut på svenska, så enkelt är det med den saken.

Svartfolk var en bok, inte en box. :gremtongue:

Ensamma Vargen finns numera tillgängligt gratis på internet, varav några böcker som inte gavs ut i Sverige, på den här sidan.

/Dimfrost

Edit: lade in länken.

Nid

Veteran
Ensamma Vargen finns numera tillgängligt gratis på internet, varav några böcker som inte gavs ut i Sverige. Jag ändrar inlägget och lägger in länken när jag kommer hem till min dator, där jag har den som bokmärke.
Kanon! Jag har för mig att det kom ut ca tio böcker till på engelska. Har du testat spela dom på internet? Verkar lite jobbigt va?

Jag tyckte Döda Skogen - trilogin var skönast. Vi hann ju aldrig spela genom hela konfluxen, men jag upplevde att den krävde lite för mycket av mig som SL samt min slöa grupp.