Jag pungade nyligen ut med 3000 spänn för ett gäng (13 stycken, varav två opublicerade!) Bergtingbilder från diverse DoD6-produkter enbart för att kunna hitta dem i en kartong om tjugosex år och berätta alla gamla goda rollspelshistorier för mina barn. Jamenar, tänk vilken jävla känsla att damma av dem och alla minnen bara kommer åter..
fast först ska jag rama in dem och ha dem som prydnad ett par år. SEN ska jag glömma dem.
Anyway, min poäng här är då att jag aldrig skulle sälja sånthär. Jag skulle ju kunna göra en flashig aktion på eBay och basunera ut hur stor och känd och unikt detta är och plocka en tusenlapp för varje bild, men de är värda så mycket mer för mig.
Däremot tänker jag sälja av mina Eonmoduler som jag fått som recensionsex så snart jag hittar en köpare, för de har jag inga minnen överhuvudtaget med. Även om de blir värdefulla om tio år får jag mer lycka av ett gäng småpengar som kanske kan investeras i fler rollspelsprodukter att spara och trippa på om femtio år.
Så jag tycker du ska spara ditt nästintill perfekta Trakorien/Konfluxensvit för den ökar bara i värde - både monetärt och memorärt - för varje dag som går. Var stolt över att du äger något unikt.