Nekromanti Säljes: En massa rollspel.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Tjo!

På det här inlägget tänkte jag spamma en massa svar uppräknande spel jag vill sälja. Jag drar till med något pris, men det är fritt fram att komma med motbud om du tycker att du har bättre koll på värdet än jag. Ditt förhandlingsläge blir bättre om du kan ordna upphämtning av grejjerna så jag slipper gå och posta dem. Eller om du köper mycket, så jag inte behöver göra så många paket. Annars, köparen betalar frakten, jag har både Post och Schenker i närheten.

wilper

Aftermath - SÅLD

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Aftermath! provides a solid basic play mechanic that has been over 2 years in playtesting. Rules are provided for modern firearms, NBC weapons and protections, mutations, survival, high technology and more. The game is structured to allow the referee to decide the nature of the holocaust that destroyed the world in which play will occur. Aftermath! is a step forward in the art of role-playing games.</div></div>

Det ni! ETT STEG FRAMÅT! Redan 1981 gjorde man sådana. Gamla Mutant kom först 1984, det här spelet tog steg redan fem år tidigare (inkl 2 år av speltestning)!

Boxen är i stämningsfullt postapokalyptiskt skick, vi kan bara ana vilken fruktansvärd mutant som har klivit på den. Böckerna är dock i rätt gott skick.

Spelets stora förtjänst är väl att det finns hyffsat med regler för hur man gör katastrofer och vad de får för effekter.

150 pix.

wilper

Diverse

Land of Giants - Vikingasupplementet till Pendragon. Tänk er det! Kung Arthur och en massa vikingar, asfett. En svensk var med och skrev det, så det är hyffsat historiskt underbyggt, om det nu finns något sådant i sammanhanget. 120 pix.

Orbit Role-play - Öhh, jag har ingen aning, det är rymden, tror jag. Färgbilder. Nån sorts surrealistiska rymdmaskar och en snubbe som spelar fiol. 150 pix.

Legacy - War of Ages - Här har ni en riktig skatt! Highlander, rollspelet, fast med serienumren hastigt bortfilade. Gillar ni filmen eller tv-serien har ni ett perfekt rollspel för att själva spela det här. En aning inspirerat av WoD. En jätteful reva på framsidan, nästan så att framsidan trillar av, men annars är det juste skick. 150 pix.

Ravenloft - kampanjbok till D&D. 100 pix.

En Garde! - Andra utgåvan, som jag sågade längs fotknölarna innan forumkrashen för några år sedan åt upp min post. Gillar du detaljerade system kan det nog vara något dock, jag spelar ju bara flummiga berättarspel. 150 pix.

Portals & Planes - Mike Mearls är Gud! d20-supplement. 100 pix.

Western - Cowboys, indianer och mängder med historiska fakta för de som inte orkar tränga igenom regelmassan. Avsevärt lättare än den första utgåvan dock. 150 pix.

Gary Gygax's Dangerous Journeys - Gygax gjorde ett fantasyspel med GDW (Traveller, Tw2k osv), detaljerat och pilligt som bara den. Inte speciellt likt D&D. 200 pix.

Darkness & Dread - Mer Mike Mearls, köp båda och starta en samling! d20 supplement. 100 pix.

Trinity - Epic science fiction roleplay - Ett framtidsspel från White Wolf (tryckt i Kanada, bara en sån sak). Köpt för att fördriva tiden på en tråkig tjänsteresa, men när jag kom tillbaka till hotellet var det Simpsons på TV. Snudd på nyskick med andra ord, rätt fina färgbilder i delar av boken. 150 pix.

wilper

Mark of Amber

Mark of Amber, ett äventyr till AD&Ds setting Mystara. Men det är inte så värst mycket stats och grejjer, så det går nog att porta över till vad som helst egentligen. Den stora poängen med äventyret syns längst ned i bild, EN CD-SKIVA! Framtiden är här, äventyren kommer med sina egna ljudspår. Ett måste för den som siktar på den åtråvärda titeln Årets Spelledare. Uppackningen som jag gjorde för att ta kortet är nog enda gången boxen varit öppnad, helt och fint, det verkar vara komplett med handouts och sånt.

Tvinga spelarna att betala för det, de får ju feta skrytmöjlighter efteråt. 150 pix.

wilper

Mer diverse

Joshuan's Almanac - Någon sorts tillbehör till Mystaria. 100 pix.

Neoviking - Det här är nog sveriges sämsta rollspelsprodukt genom tiderna. Är man riktigt generös kan man kanske kalla det spexigt på något vis. Men de flesta får nog bara ont i huvudet av det. Den sadistiske spelledaren tvingar sina spelare att spela det varje gång de varit stygga. Det borde funka bättre än den annars så vanliga hoprullade handduken. 50 pix.

Prime Directive - Star Trek Sci fi-rollspel. 100 pix.

In Harm's Way - Starcluster - Samma regelsystem som i In Harm's Way, fast nu är man i rymden, pew pew pew. TJOCK bok med tabeller och rymdskeppsdata och grejs. Fristående spel. 100 pix.

DANGER International - HERO System-spel i agent-genren. Spela agenter, poliser, legosoldater eller privatdetektiver i ett blomstrande 1980-tal. Väldigt slitet, men det är ju ett tecken på att det är bra. 100 pix.

Coolt, Trinity igen. Det var med i en tidigare post också. Något skarpare bild på omslaget den här gången.

wilper

Dragon Age - SÅLD

Dragon Age, tydligen baserat på ett datorspel där man slåss mot igelkottavargar (vargkottar?) att döma av bilderna. Jag har varken spelat datorspelet eller rollspelet, men fina bilder har det i alla fall.

En APSNYGG spelledarskärm följer med. Har du ingen spelledarskärm, köp det här och släng bort böckerna om så skulle vara. Den är dessutom i det liggande formatet som låter dig spänna ögonen i spelarna när de dummar sig.

150 pix.

wilper

Lamentations of the Flame Princess - SÅLD

Lamentations of the Flame Princess - James Raggis retroklon. Själv spelar jag S&W som är lite enklare, men Lamentations är väldigt poppis bland retrospelarna, köp mitt ex och hoppa på retro tåget. Spelet är fortfarande aktivt stött (till skillnad mot många andra saker jag postat här), det bara sprutar ut äventyr och grejjer till det, om man nu är en sådan som gillar att kunna köpa färdiga grejjer.

Vad jag minns från min recension så var det en ganska pedagogisk introduktion till rollspel också. Kanske en present till någon hipsterpolare?

200 pix.

Det enda som saknas är den lilla penstumpen som låg i boxen, gå och hämta en på IKEA. Eller har du inget IKEA i närheten så säg till, så tar jag och bryter av en blyertspenna och skickar med.

Det är inte böckerna som är jättestora, det är tärningarna i den lilla påsen längst ner till höger som är små.

wilper

Ännu mer diverse

RuneQuest-reglerna och Glorantha-världen. En ny version har kommit, men där är allt hopgojsat till en enda bok. Med det här kittet får du ordning och reda med reglerna i en bok och världen i en annan, praktiskt! 200 pix.

Tales from the Wood Roleplaying Game - Samla in traktens småbarn och spela sagor från skogen! Rollpersonerna är grodor, harar, sparvar, TOMTAR (Var är Fjant? Här, mamma!) eller andra smådjur. Spelledaren kallas Gamekeeper, och får tre förberedda äventyr, och utan att spoila kan jag säga att i det sista åker smådjuren till HAVET!

Talande djur i stil med Den långa flykten, inte Kalle Anka.

50 pix.

anth

Vetefan
Re: Aftermath

wilper said:
Aftermath! provides a solid basic play mechanic that has been over 2 years in playtesting. Rules are provided for modern firearms, NBC weapons and protections, mutations, survival, high technology and more. The game is structured to allow the referee to decide the nature of the holocaust that destroyed the world in which play will occur. Aftermath! is a step forward in the art of role-playing games.
Det ni! ETT STEG FRAMÅT! Redan 1981 gjorde man sådana. Gamla Mutant kom först 1984, det här spelet tog steg redan fem år tidigare (inkl 2 år av speltestning)!

Boxen är i stämningsfullt postapokalyptiskt skick, vi kan bara ana vilken fruktansvärd mutant som har klivit på den. Böckerna är dock i rätt gott skick.

Spelets stora förtjänst är väl att det finns hyffsat med regler för hur man gör katastrofer och vad de får för effekter.

150 pix.
DET TAR JAG!!!

När jag intervjuade Michael och Gunilla när de fick Rollspelsdraken berättade de att just Aftermath var en av deras största inspirationskällor till Mutant.
Med ett sånt omdöme kan spelet inte vara dåligt.

wilper

Bloodshadows

Skräckspel från WEG (som gjorde D6 Star Wars en gång i tiden) Det här har en helt annan regelmotor, man kombinerar den speciella kortleken med tärningar. Ospelat så alla korten finns kvar och är fräscha.

Reglerna hålls huvudsakligen i den svarta boken, som är en generisk Masterbook-regelbok. Det är lite Noir möter Kult möter pulp, eller något. Väldigt speciell spelvärld.

150 pix.

wilper

Eon

Eon - Sveriges bästa rollspel. Nybörjarvänligt, realistiska stridsregler, detaljerade regler för nästan allt annat också, en trovärdig och mångfacetterad spelvärld och bäst av allt, det finns biljoner supplement till det med mer ännu mer detaljerade regler. Ett av forumets mer aktiva underforum är handlar bara om det här fantastiska spelet.

Ospelat, men tärningarna är bortsupna. Behöver du tärningar, säg till så slänger jag med vad som behövs.

200 pix.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Dragon Age

wilper said:

Dragon Age, tydligen baserat på ett datorspel där man slåss mot igelkottavargar (vargkottar?) att döma av bilderna. Jag har varken spelat datorspelet eller rollspelet, men fina bilder har det i alla fall.

En APSNYGG spelledarskärm följer med. Har du ingen spelledarskärm, köp det här och släng bort böckerna om så skulle vara. Den är dessutom i det liggande formatet som låter dig spänna ögonen i spelarna när de dummar sig.

150 pix.
Det här må jag paxa.

Skickar ett pm. Typ senare är på strand ort just nu.

wilper

NeoTech

NeoTech - Dödsrealistiskt rollspel i vår egen framtid. Köp den här första utgåvan och förfasas över att de skjuter en bikinibrud i ryggen på omslaget.

Boxen är rätt skamfilad. Någon har badat med regelboken, men för att ha varit utsatt för ett sådant äventyr är den i hyffsat gott skick. Bra papperskvalitet för bad.

Dessutom följer det med tre äventyr - Nippon, Operation Mangala och Avalance. Jag har inte spelat något av dem, men jag förmodar att de är det bästa som skrivits i genren, två av dem har fortfarande skyddsplasten på.

200 pix.

wilper

Ännu ännu mer diverse. Och A Game of Thrones.

A Thousand and One Nights - Sagospel i Tusen och En Natts värld. Ny utgåva på gång, köp den gamla, bli en surgubbe/gumma och tjata om att allt var bättre förr. 50 pix.

A Game of Thrones - For reals, rollspelet som sänkte Guardians of the Order i konkurs för att det var så påkostat. Och det här är DeLuxe-utgåvan med BÅDE d20 och TriStat-regler. Dina vänner kommer att bli gröna av avund. Själv kommer du inte att våga spela det för att du är för rädd för att förstöra den fina boken. Baserat på George RR Martins böcker. Ett numrerat exemplar av 2500 totalt. NobleKnight har ett ex hemma, de har slarvat bort skyddsomslaget på sitt. Mitt är bara bläddrat, och har hållits långt från klåfingriga chipsmumsande spelarhänder. 1500 pix.

Spirit of the Century - Kolla vad allt hoolabalo kring FATE-motorn handlar om i denna indieklassiker. Pulpävetyr med gorillor och dubbeldäckare, ascoolt. Har du köpt Diaspora och blivit helt handfallen när de i spelledarkapitlet bara skriver "Kolla SotC!" har du din kur här. 150 pix.

Mörkrets Väktare och Mörkrets Krigare till DoD Chronopia. Dessutom skickar jag med Altors Baksida på köpet, en modul som gärna omtalas som sveriges sämsta rollspelsprodukt. Men den ligger i lä, Neoviking är mycket sämre. 200 pix.

wilper

Ankh

Ankh - Finskt fantasyrollspel från 80-talet. Spelarbok, Spelledarbok och Spelmodul 1. Boxen är sedan länge förlorad, men böckerna är fräscha.

Talar du inte finska? Inget problem, läs högt och låtsas att det är alviska. 50 pix.

wilper

Fantastiskt mycket diverse. - SÅLT

Spaceships of the French arm - Modul till 2300 AD. Full med rymdskepp, föga förvånande. 50 pix.

Mechanical Dream. Något kantstött, men jävlar vilket spel. Jag fattar inte ett dugg. Det är någon sorts teknofantasy, surrealistiska varelser i olika skala, sedan kommer det dimma, och solen pendlar av och an på himlen.

Broken Sanctuary - Ett äventyr till MD. Jag TROR att det handlar om utforskandet av någon sorts fornlämning. Första delen i en trilogi, men går bra att spela fristående.

Wilderness Beastiary - Surrealistiska monster till MD. Sätt D&D-stats på dem själv och låt dem hemsöka dina spelares rollpersoner. Eller använd dem där de hör hemma, i MD, där de kommer att passa perfekt.

Alla tre MD-böckerna 700 pix. Jag kan tänka mig att sälja tillbehören separat om du vill komplettera upp din samling.

wilper

Dragonstar

Dragonstar : Starfarer's Handbook, Guide to the Galaxy, Player's Companion, Galactic Races och Smuggler's Run. Allt vad du kan behöva för att spela alver, dvärgar, drakar och de andra klassikerna I RYMDEN! Ok, du måste ha d20 reglerna också, eller vara beredd att hacka till det till ditt favoritregelsystem. Det verkar rätt coolt, men jag lär aldrig få det till bordet, böckerna är mao i väldigt gott skick.

600 pix för alla fem.

wilper

Ofattbart med diverse.

Codex - Ett supplement till Sun and Storm, det fattade jag först när jag köpt det. S&S verkar coolt, Codex är inte så ballt på egen hand. Har du S&S kan du ju köpa det här. 20 pix

Beyond the Supernatural - Skräckspel i nutid (eller i slutet på förra århundradet, det har ju några år på nacken). Jag vet inte riktigt var jag skall placera det, vissa av monstren är lite Lovecraftiska av sig. Skicket är ok, någon har klippt bort det där rollformuläret i slutet på boken som man skall kopiera. Du får ladda hem själv, eller muta någon som har spelet att göra en kopia åt dig. 100 pix.

Reign - Ascoolt spel, feltryckt bok. En av de coolaste fantasyvärldar jag någonsin stött på, saker hänger samman på sitt eget naturliga vis. Reglerna är ORE, så man slår en bunte t10:or och samlar par, triss och fyrtal. Gubbar görs på samma sätt i ett besynnerligt men väldigt trevligt lifepath-system.

Det finns en bunte supplement att köpa om du gillar det. Jag tror inte Greg har gjort något på ett tag dock.

Feltrycket yttrar sig i att sidorna är i fel ordning. Allt är där, och det finns ett visst system i oordningen. Absolut läsbart och spelbart, men lite omständigt att skicka runt bland spelarna när man gör gubbar.

50 pix.

wilper

Call of Chtulhu - SÅLT

Call of Chtulhu 6ed. 150 pix.

Last Rites 50 pix.

Kingsport 150 pix.

Arkham 150 pix.

Dunwich 150 pix.

Miscatonic University 150 pix.

Day of the Beast 100 pix.

Adventures in Arkham Country 100 pix.

Dead Reckonings 100 pix.

HP Lovecraft's Dreamlands 150 pix.

Secrets 50 pix.

Grundreglerna och ett äventyr har gått. Köp en fet bunt äventyr för 800 pix!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Fantastiskt mycket diverse.

wilper said:
Mechanical Dream. Något kantstött, men jävlar vilket spel. Jag fattar inte ett dugg. Det är någon sorts teknofantasy, surrealistiska varelser i olika skala, sedan kommer det dimma, och solen pendlar av och an på himlen.

Broken Sanctuary - Ett äventyr till MD. Jag TROR att det handlar om utforskandet av någon sorts fornlämning. Första delen i en trilogi, men går bra att spela fristående.

Wilderness Beastiary - Surrealistiska monster till MD. Sätt D&D-stats på dem själv och låt dem hemsöka dina spelares rollpersoner. Eller använd dem där de hör hemma, i MD, där de kommer att passa perfekt.
Ja jisses. Kanske världens konstigaste spel. Jag skulle jättegärna vilja veta hur man spelar det här. Jag har allt som gått att få tag på redan, och har läst det mesta...

Det har talats om en andra utgåva (som inte blev nåt för företaget gick under), och sen en PDF-version...