Nekromanti Säljes: Eon+moduler

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Har suttit och funderat på om jag ska behålla mina Eonprylar av samlarskäl, men insåg att det är bättre om de kommer någon annan till nytta.

* Regelbok (vet inte vilken version av Eon det är, men den är köpt runt 1999, typ, och det är hårdpärm. Mundana är inbunden i samma pärm).

* Jarla
* Mystik och Magi
* Dvärgar
* Alver (den gamla)
* Tiraker
* Monsterboken (den gamla)
* Spelarhandboken
* Riddaren

Jag bor i Johanneshov och säljer endast av hela samlingen. Köparen hämtar böckerna hemma hos mig och betalar antingen i förväg eller kontant. Sätter ett utgångspris på 500 kronor, skicka PM med bud.

Craygh

Swordsman
Nu tänker jag göra precis tvärtemot. Om det någon gång blir aktuellt så är jag intresserad av att köpa v dig enbart den gamla monsterboken för någon lämplig summa, fast då skulle jag ju vilja ha den skickad till mig i och med att jag bor hela vägen uppe i Umeå.

solvebring

Superhero
Ursäkta, men jag kan faktiskt inte hålla mig...
Varför envisas alla med att hojta om böckerna styckvis och via posten när Vitulv speciellt avsäger sig just den typen av affärsuppgörelse?

Vitulv skriver...
Jag bor i Johanneshov och säljer endast av hela samlingen. Köparen hämtar böckerna hemma hos mig och betalar antingen i förväg eller kontant. Sätter ett utgångspris på 500 kronor, skicka PM med bud.
... av en anledning.

Nåväl, det här var kanske ett lite onödigt inlägg men jag har själv råkat ut för just detsamma och det är kort och gott irriterande om man i sin annons på ett seriöst sätt undanber sig en vis typ av uppgörelse och att folk sedan bara skiter i det.

Craygh

Swordsman
Craygh said:
...Om det någon gång blir aktuellt så är jag intresserad...
Om det någon gång blir aktuellt, står det. Ifall det skulle hända. Jag anmäler mig helt enkelt som intresserad på just den boken utifall att han skulle få för sig att ändå sälja iväg dem styckvis, då jag BARA är intresserad av den boken.

solvebring

Superhero
Craygh said:
Craygh said:
...Om det någon gång blir aktuellt så är jag intresserad...
Om det någon gång blir aktuellt, står det. Ifall det skulle hända. Jag anmäler mig helt enkelt som intresserad på just den boken utifall att han skulle få för sig att ändå sälja iväg dem styckvis, då jag BARA är intresserad av den boken.
Tja, jag kanske är lite lättretlig bortemellan :gremcrazy:, men jag tyckte ändå att det var lite att att köra över Vitulvs önskan med annonsen.

Craygh

Swordsman
Nu börjar vi bli väldigt OT, men ett sista inlägg.

När jag såg posten tänkte jag själv att det var väldigt synd att han inte ville ha PM's gällande enstaka böcker och att han även inte ville skicka några böcker utan ville ha dem upplockade hemma hos sig.

Men jag har ju ett genuint intresse av monster och varelser, grundat över många år utan sagda bok, och är villig att betala för att få den, så jag tänkte att för den händelse att han bestämmer sig för att det är hållbart så vill jag anmäla mitt intresse på den enda boken, skickad via postförskott eller annat lämpligt sätt. Jag var noga med att skriva det i tråden istället för att skicka ett PM, så att han skulle vara medveten om min önskan men den skulle inte vara lika pockande som ett privat meddelande. Jag skrev även "...Om det någon gång blir aktuellt..." för att klargöra att jag läst vad han skrivit och respekterar det, men fortfarande önskar anmäla mitt intresse för boken.

Jag tänker inte be om ursäkt för detta, då jag tycker att jag visat tillbörlig respekt, då jag inte kan tänka mig att ett trådinlägg kan störa särskilt mycket.