Nekromanti Säljes: sju böcker till Mutant: UA

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jo alltså, jag har av någon anledning givit efter för min samlartarms skrik ett par gånger för mycket, och sitter alltså och trycker på sju böcker till M:UA, ett spel jag aldrig riktigt kommit överens med vare sig världsmässigt eller systemmässigt. Om jag någon gång kommer att spela det blir det som spelare, och då får SL ta med sig egna böcker.

Jag har varit reggad på det här forumet sen ganska nära släppet av första grundboken, och jag har (som synes) en sjuhelsikkes massa inlägg. Men jag spelar inte spelet, och mina böcker är till större delen olästa. Jag skulle gärna sälja dem till någon som behöver dem mer.

Plus att jag behöver stålars...

Nå, böckerna och det pris de tydligen går för i det fåtal butiker jag hittade priser för dem i:

Zonernas Zoologi (läst 1ggr)
Bokus: 207:-

Göborg - Encyklopedistens Klagan (oläst)
Sfbok: 329:-

Hindenburg - Min Älskade (oläst)
Collectorspoint: 329:-

Österhavets Otämjda Riken (oläst)
???

Kalabaliken i Karle (oläst)
???

Mutant: Undergångens Arvtagare: Regelbok (reviderade utgåvan) (oläst)
Collectorspoint: 249:-

Jag är beredd att skiljas från dem alla för... Tja, är 500:- ett rimligt startbud, kanske? Får jag flera bud så kommer vi att köra lite budgivning (ni får alltså gärna säga ett bud över 500:- också =) .

Å andra sidan premieras snabb affär. Om någon kan erbjuda mig fem-sexhundra plus frakt på bankkontot rakt av, så finns det risk att jag faller till föga rakt av.

krank

(kan förresten ta foton om det behövs, men alla böckerna ör som sagt OLÄSTA, och saknar dessutom alla former av skador och så. De har levererats och sedan samlat damm i bokhylla.)

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
En femhundring är det ju värt! Det bjuder jag.
Edit: (Du kan få pengarna i näven eller insatta omgående).

//EvilSpook

krank

EvilSpook said:
En femhundring är det ju värt! Det bjuder jag.
Edit: (Du kan få pengarna i näven eller insatta omgående).

//EvilSpook
Shit, skulle ha skrivit det: Allt är sålt, till Den odödlige kejsaren.

krank

Spontant undrar jag om jag inte skulle ha tagit mer, för nu högg ni som små fiskar. Den odödlige kejsaren tog dock hem rubbet, för 800:- plus frakt. Jag hoppas att han för mycket nöje av böckerna och att de får ett bra hem, eller att han väljer att sälja dem vidare om de inte faller honom på läppen.

Vilket förresten är ett jättekonstigt uttryck som jag måste forska mer i.

Dimfrost

Special Circumstances
Jag funderade på att slå till bara för att sälja det vidare, så bra var priset. Mutantböckerna börjar ju vara ovanliga, så tillvida att efterfrågan börjar överstiga tillgången.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Sju- till åttahundra hade varit ett väldigt bra pris om böckerna är i princip nya. Men det är alltid lätt att vara efterklock. Som du sa, i bland är en snabb affär värt något bara det.

krank

Rymdhamster said:
Sju- till åttahundra hade varit ett väldigt bra pris om böckerna är i princip nya. Men det är alltid lätt att vara efterklock. Som du sa, i bland är en snabb affär värt något bara det.

Japp. Plus att jag alltid känner mig en smula elak när jag säljer saker dyrt, framförallt rollspelssaker.

krank

Dimfrost said:
Jag tror snarare 1200 hade varit ett lämpligt pris. Om något år kanske 1500-2000.
Visst, men hade jag haft pengarna i handen idag? Är inte så säker på det. Det viktigaste för mig är, i turordning: 1) att jag fick pengar snabbt och 2) att de gick till nån som uppskattar dem.

Inte för att jag vet om tvåan kommer att slå in, men... =)