Nekromanti Sätt ihop ditt eget Avengers team

God45

#PrayersForBahakan
Jag håller på att planera en Marvel kampanj med dimensions hoppande och behöver en hög olika versioner av The Avengers. Så jag tänker använda hive-mindet för att hjälpa mig skapa dem!

Reglerna: Bara officiella Marvel karaktärer. Inga skurkar. Bara en version av samma karaktär eller identitet (Du kan inte ha Carol Danvers som Binary och Captain Marvel. Men du kan inte heller ha Carol Danvers som Captain Marvel och Monica Rambeau som Captain Marvel. Du kan däremot ha Carol Danvers som Captain Marvel och Monica Rambeau som Photon). Inga skämtkaraktärer. Du får inte ha mer än 5 medlemmar. Du måste fylla följande roller:

Ledaren:

Hjärtat:

Hjärnan:

Musklerna:

Anti-hjälten:

afUttermark

Swashbuckler
Ledaren: Storm
Hjärtat: Kitty Pryde
hjärnan: Reed Richard
Musklerna: Thor
Anti-hjälten: Big Ben

God45

#PrayersForBahakan
afUttermark;n323507 said:
Ledaren: Storm
Hjärtat: Kitty Pryde
hjärnan: Reed Richard
Anti-hjälten: Big Ben
Det här är riktigt intressanta val! Jag vill lätt se Reed Richards i ett team där han inte måste vara ledaren. Och Storms ledar arc i X-Men är guld så det är ett great val. Storm och Thor i samma team är också coolt med deras överlappande krafter.

Tack så mycket :D

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Ledaren: Cyclops

Hjärtat: Gamora

Hjärnan: Natasha Romanova (korrekt namnform)

Musklerna: Okoye

Anti-hjälten: Rage (kanske ett gränsfall)

Jocke

Man med skägg
Den fösta uppsättningen jag kom att tänka på är en alternativ värld där Fantastic Four och Spindelmannen (Peter Parker) är Avengers. Jag försökte hitta en rolig twist på rollerna men det blev liksom inte bättre sv att försöka presentera Ben som hjärnan. Så det är helt enkelt FF med Spindelmannen i roll som Ledaren som bytt fokus och Avengear loss tillsammans.

Sitter och klurar på andra bra.

God45

#PrayersForBahakan
Mekanurg;n323519 said:
Ledaren: Cyclops

Hjärtat: Gamora

Hjärnan: Natasha Romanova (korrekt namnform)

Musklerna: Okoye

Anti-hjälten: Rage (kanske ett gränsfall)
Det här är ett super coolt team jag aldrig hade tänkt på! Jag hade glömt att Rage fanns tills just nu men klart Rage behöver vara med i The Avengers!

Det här känns som typ det mest pragmatiska teamet med superhjältar som jag faktiskt vill läsa om också. Det här känns som teamet som låter en stad explodera om de måste göra det för att rädda världen. Jag vill också se Cyclops och Black widow försöka komma överens!

Inte så hög power level vilket jag gillar också. Kommer göra dem lättare att använda tidigt i kampanjen.

Tack så mycket :)

God45

#PrayersForBahakan
Jocke;n323524 said:
Den fösta uppsättningen jag kom att tänka på är en alternativ värld där Fantastic Four och Spindelmannen (Peter Parker) är Avengers. Jag försökte hitta en rolig twist på rollerna men det blev liksom inte bättre sv att försöka presentera Ben som hjärnan. Så det är helt enkelt FF med Spindelmannen i roll som Ledaren som bytt fokus och Avengear loss tillsammans.

Sitter och klurar på andra bra.
F4 + Spindelmannen är en great pitch i sig så den tar jag rakt av! Peter Parker eller Miles Morales Spider-Man?

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Okej, inte min paradgren det här men hellre höra den sträng som brast etc:

Ledaren: Wolverine

Hjärtat: Captain America.

Hjärnan: Black Widow

Anti-hjälten: Ghost Rider

Jocke

Man med skägg
Skarpskytten;n323532 said:

Tycker det här är ett bra gäng, men satan vad farliga de känns. Det här är ju Avengers i en värld där mord är en heroisk grej för att skurkarna är för hemska för att få finnas.

God45

#PrayersForBahakan
Skarpskytten;n323532 said:

Så jag tittar på det och det är på ett sätt det mest klassiska Avenger laget hittills. Du har ju Cap, Thor och Black Widow! Ghost rider är en kul 5e medlem och ett awsome sätt att få in den övernaturliga världen utan att gå extreme high power vilket Dr. Strange eller Scarlett Witch kräver

Men sedan sätter du Wolverine, den brutalaste samurai berserkern som fortfarande är en hjälte, som ledaren. Det bara ställer en massa frågor för mig. Vad har hänt för att se till att det här händer? Är det en stor kris som kräver någon så tjurskallig som honom? Eller har han bara börjat deala med problemet och de andra har fallit in för att hjälpa honom?

Ett klurigt bra förslag! I Love it :D

God45

#PrayersForBahakan
Jocke;n323534 said:
Tycker det här är ett bra gäng, men satan vad farliga de känns. Det här är ju Avengers i en värld där mord är en heroisk grej för att skurkarna är för hemska för att få finnas.
Jag tänkte lite det också... Men de har Cap som hjärtat! Så de kan ju inte gå hur tokigt som helst. Men Wolverine tillsammans med Ghost Rider är nog inte bra inflytande på varandra.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
God45;n323535 said:
Vad har hänt för att se till att det här händer? Är det en stor kris som kräver någon så tjurskallig som honom? Eller har han bara börjat deala med problemet och de andra har fallit in för att hjälpa honom?
Jag tänker både-och! Något stort är på g, Wolverine börjar veva loss, Cap inser att någon måste ge det hela lite styrsel så han bara hakar på, sen inser Cap att ingen av dem är några stora tänkare, etc ...

God45

#PrayersForBahakan
Skarpskytten;n323541 said:
Jag tänker både-och! Något stort är på g, Wolverine börjar veva loss, Cap inser att någon måste ge det hela lite styrsel så han bara hakar på, sin inser Cap att ingen av dem är några stora tänkare, etc ...
Du har ju hela arcen för den här serien pitchad här! Superhjälte team byggande genom (vi tar in folk när vi behöver dem) är superkul! Det här hade jag läst.

Bolongo

Herr Doktor
Ledaren: Maria Hill

Hjärtat: Spider-Man

Hjärnan: Professor Hulk

Musklerna: War Machine

Anti-hjälten: Scarlet Witch

God45

#PrayersForBahakan
Bolongo;n323561 said:
Ledaren: Maria Hill

Hjärtat: Spider-Man

Hjärnan: Professor Hulk

Musklerna: War Machine

Anti-hjälten: Scarlet Witch
Så min första tanke var "Scarlett Witch som anti-hjälte?! Inte Ultimates versionen där hon ligger med sin bror va?!". Och sedan kom jag ihåg No more mutants och Brotherhood of Evil Mutants eran och disassembled och att jag nu är orolig över vilken plotline du planerar!

Maria Hill är amazing. Hennes anledning till att hata Beast är bäst också: https://www.google.se/amp/s/comicnewbies.com/2014/06/07/why-maria-hill-hates-beast/amp/

Så kul karaktärer som alla behöver mer screen time och samtidigt en tickande Scarlett bomb i teamet? Ja tack!

luddwig

Lawful evil
Ledaren: Doctor Strange
Hjärtat: Human Torch
Hjärnan: Machine Man
Musklerna: She-Hulk
Anti-hjälten: Rachel Summers

entomophobiac

Low Prep High Play
Ledaren: Deadpool
Hjärtat: Deadpool
Hjärnan: Deadpool
Musklerna: Deadpool
Anti-hjälten: Deadpool

(Sorry, men jag var tvungen.)

God45

#PrayersForBahakan
luddwig;n323596 said:
Ledaren: Doctor Strange
Hjärtat: Human Torch
Hjärnan: Machine Man
Musklerna: She-Hulk
Anti-hjälten: Rachel Summers
Jag vill bråka om att ifall Doctor Strange är ens ledare så är man The Defenders. Men det är en djupt tramsig invändning så jag tänker inte komma med den. :p

Jag är ett stort fan av den här set-up:en. För maximal effekt tänker jag föreställa mig Machine-Man som Nextwave versionen :D

Rachel Summers är en great anti-hjälte motvikt mot Strange och det känns som något som är svårt att sätta upp!

God45

#PrayersForBahakan
entomophobiac;n323597 said:
Ledaren: Deadpool
Hjärtat: Deadpool
Hjärnan: Deadpool
Musklerna: Deadpool
Anti-hjälten: Deadpool

(Sorry, men jag var tvungen.)
Jag förlåter dig om du kommer med ett riktigt förslag också ;) :p