Nekromanti Sätt ihop ditt eget Avengers team

God45

#PrayersForBahakan
entomophobiac;n323612 said:
Det här ÄR mitt riktiga förslag. Har för dålig koll i övrigt...
Att inte bränna sitt liv på att läsa superhjälte serier är ju ett bra livsval i alla fall ;p

entomophobiac

Low Prep High Play
God45;n323614 said:
Att inte bränna sitt liv på att läsa superhjälte serier är ju ett bra livsval i alla fall ;p
Samtidigt har jag känt i hela Avengers-craze:n att jag "missar" något, för jag förstår inte alls vad grejen är. Men det var inte meningen att hijacka tråden!

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag skulle vilja ha hjältar som inte redan ingår i en annan grupp (eller i alla fall i för många andra grupper), och inte de mest uppenbara valen. Så kanske:

Ledaren: Captain Marvel
Hjärtat: Spider-man
Hjärnan: Black Panther
Musklerna: She-Hulk
Anti-hjälten: Blade

Jag kom på att jag kanske skulle specificera vilken av de 100 Captain Marvel jag menade: Carol Denvers.

God45

#PrayersForBahakan
Gurgeh;n323617 said:
Jag skulle vilja ha hjältar som inte redan ingår i en annan grupp (eller i alla fall i för många andra grupper), och inte de mest uppenbara valen. Så kanske:

Ledaren: Captain Marvel
Hjärtat: Spider-man
Hjärnan: Black Panther
Musklerna: She-Hulk
Anti-hjälten: Blade
Hur finns det inte redan en Blade/Black Panther team up? Blade/Spider man är alltid bra med dynamiken där en av dem pratar konstant och den andra vill vara cool och tyst.

och She-Hulk är bra med alla :D

chrull

Stockholm Kartell
Jag kallade teamet "God45 kommer hata det" först men sen insåg jag att jag bara byggt ett young avengers team:

Ledare: Hawkeye (Kate såklart)
Hjärtat: Hulkling
Hjärnan: Amadeus Cho
Musklerna: Miss America
Anti-Hjälten: Wiccan

Så istället kör vi på den här uppsättningen som jag kallar "något har gått jävligt jävligt fel":

Ledare: Punisher
Hjärta: Old Man Logan
Hjärna: Superior Spider-Man
Muskler: Red Hulk
Anti: (Agent?)Venom

God45

#PrayersForBahakan
chrull;n323626 said:
Jag kallade teamet "God45 kommer hata det" först men sen insåg jag att jag bara byggt ett young avengers team:

Ledare: Hawkeye (Kate såklart)
Hjärtat: Hulkling
Hjärnan: Amadeus Cho
Musklerna: Miss America
Anti-Hjälten: Wiccan

Så istället kör vi på den här uppsättningen som jag kallar "något har gått jävligt jävligt fel":

Ledare: Punisher
Hjärta: Old Man Logan
Hjärna: Superior Spider-Man
Muskler: Red Hulk
Anti: (Agent?)Venom
Mitt Young Avengers team förslag hade varit EXAKT ditt förslag. Fuck yes Hawkeye! (Hade kanske bytat ut någon mot Molly från the Runnaways)

Något har gått jävligt fel låter superkul att läsa om och jag kommer använda dem som The Avengers i en dystopisk dimension. Men fuck ja något har gått fel :D

chrull

Stockholm Kartell
Team Fully Automated Luxury Gay Space Communism:

Ledare: Franklin Richards
Hjärta: Peter Parker
Hjärna: Moon Girl
Muskler: Goliath
Anti: Legion

God45

#PrayersForBahakan
chrull;n323634 said:
Team Fully Automated Luxury Gay Space Communism:

Ledare: Franklin Richards
Hjärta: Peter Parker
Hjärna: Moon Girl
Muskler: Goliath
Anti: Legion
Hmmm... Jag hade inte satt Hank Pym med bara minderåriga superhjältar... Annars great! :D

chrull

Stockholm Kartell
God45;n323632 said:
Mitt Young Avengers team förslag hade varit EXAKT ditt förslag. Fuck yes Hawkeye! (Hade kanske bytat ut någon mot Molly från the Runnaways)

Något har gått jävligt fel låter superkul att läsa om och jag kommer använda dem som The Avengers i en dystopisk dimension. Men fuck ja något har gått fel :D
YA-teamet är bra för att jag hatar Amadeus Cho och älskar Miss America. Dessutom är det gaaaaaaay så in i helvete.

Gått fel-teamet tänker jag mig från en värld där typ alla andra är döda och där teamet konstant bråkar om vem som är vad. Varken superior eller punisher själv kan ju knappast acceptera att det är punisher som leder teamet. Raka motsatsen till det unga skojfriska teamet så är det bara hårdföra snubbar med skäggstubb som jag misstänker mest kommunicerar i grymtanden och vrål (bortsett från superior då...)

God45

#PrayersForBahakan
chrull;n323637 said:
YA-teamet är bra för att jag hatar Amadeus Cho och älskar Miss America. Dessutom är det gaaaaaaay så in i helvete.

Gått fel-teamet tänker jag mig från en värld där typ alla andra är döda och där teamet konstant bråkar om vem som är vad. Varken superior eller punisher själv kan ju knappast acceptera att det är punisher som leder teamet. Raka motsatsen till det unga skojfriska teamet så är det bara hårdföra snubbar med skäggstubb som jag misstänker mest kommunicerar i grymtanden och vrål (bortsett från superior då...)
Hahahahahahahah

så du vann nog tråden

Men hur kan man hata Amadeus Cho? Han är ju typ den 8e bästa Hulken! :p

chrull

Stockholm Kartell
God45;n323635 said:
Hmmm... Jag hade inte satt Hank Pym med bara minderåriga superhjältar... Annars great! :D
Jag tänkte mig vuxna peter parker (VD-Parker) och en Franklin som är i alla fall könsmogen. Legion är ju vuxen också. Men framförallt ville jag ha ett team med supersmarta personer som INTE inkluderar någon av Illluminati-snubbarna.

Moon Girl är tydligen smartast(tm) på 616 numera enligt något jag läste, så hon fick vara hjärna trots att jag kan typ inget om henne.

Cybot

Mest spelbar
Min Grrl Power lineup.
Ledaren: Spider Gwen
Hjärtat: Squirrel girl
Hjärnan: The Engineer
Musklerna: She-Hulk (hade först tänkt sätta henne som Hjärnan, men kände att vi behövde lite mad-scientist vibbar).
Anti-hjälten: Domino

chrull

Stockholm Kartell
God45;n323641 said:
Hahahahahahahah

så du vann nog tråden

Men hur kan man hata Amadeus Cho? Han är ju typ den 8e bästa Hulken! :p
Han är så jävla tröttsamt dryg och fånig för det mesta. Och antingen skrivs han som att han är dryg och vet allt eller så påstås han veta allt men gör aldrig något vettigt. Jag tröttnade dock tidigt på honom och har därför inte läst särskilt mycket där han är med.

God45

#PrayersForBahakan
Cybot;n323643 said:
Min Grrl Power lineup.
Ledaren: Spider Gwen
Hjärtat: Squirrel girl
Hjärnan: The Engineer
Musklerna: She-Hulk (hade först tänkt sätta henne som Hjärnan, men kände att vi behövde lite mad-scientist vibbar).
Anti-hjälten: Domino
Det här är en riktigt bra line-up, grrl power eller inte :D och förutom She-Hulk är alla nyare karaktärer också.

Jag gillar att du har två ex-skämt karaktärer som blivit riktiga karaktärer med She-Hulk och Squirrel girl!

God45

#PrayersForBahakan
Cybot;n323660 said:
Om någon kan övertyga mig om att Ironheart inte är en Ironman Mary Sue insert...
Hon var Iron Man sammtidigt som Dr. Doom. Det var alla får en Iron rustnings veckan...

Paal

Imaginär fantast
En lineup med lite yngre förmågor.

Ledaren: Cypher
Hjärtat: Miles Morales
Hjärnan: Valeria Richards
Musklerna: Cannonball
Anti-hjälten: Kate Bishop