Nekromanti Sätt ihop ett soundtrack och vinn ära och heder !

Precis som ämnet antyder så är detta en liten tävling, mest på skoj, men även på lite allvar :gremwink:

Sätt ihop ett soundtrack på tio stycken låtar som alla måste vara länkade till en sida där man kan lyssna på dem. Videos fungerar också så youtube är ok!

Settingen/Kampanjen ni ska sätta ihop det till är förlagd till ett nutida Ryssland förlagd i World of Darkness.

Beskriv kampanjen/Settingen till ert soundtrack och ge den ett namn samt ett kort synopsis om kampanjen.

Jag annonserar en vinnare 1:e Juli om det kommit in fler än ett bidrag dvs.

Well, that´s it! Bara äran står på spel, så lycka till!

Marukusu

Hero
1. Blommornas vals ur Nötknäpparen av Pjotr Tjajkovskij. Väldigt jovialisk och drömmande, "bögig" rentav om du så vill, vals som (motsvarigheten till Toreador i nya WoD) dansar till under sina baler för att återskapa deras gyllene era under tsartiden.

2. Musiken som sjungs/spelas i den här scenen, som f.ö. är en av mina absoluta favoritscener i en av mina absoluta favoritfilmer, Dr. Zjivago. Det börjar dov och sorgtyngd körsång som sedan ökar till närmast episka toner, och övergår därefter till en mjukt balalajkatrudilutt som abrupt avslutas med diaboliska pianotoner. Mörkt! Tragiskt! Ryskt! Läckert!

3-4. Smugljanka, tillsammans med Katjusja är den sortens musik som jag föreställer mig gamla stalinistvampyrer lyssnar på från repiga stenkakor när de kopplar av efter sina partimöten.

5. (generisk musik att spela på brattiga ryska nattklubbar… eller nåt).

…sedan orkar jag inte lista fler separata låtar. Vad som helst ur soundtracket till Rött Hav eller Jakten på Röd Oktober funkar om man vill ha lite generisk, episk och dunkel rysk bakgrundsmusik och vill man ha ren skräck (som när RP smyger runt i gamla övergivna mentalsjukhus eller i bygden kring Tjernobyl om natten…) funkar ju låtar ur soundtracket till Aliens mer än väl.
Utspelar sig äventyret i norra eller östra Rysslands ödemarker så tycker jag att ingen musik alls annat än inspelningar av vind som tjuter kusligt och korpar som kraxar i fjärran är bäst.

Re: Sätt ihop ett soundtrack och vinn ära och hede

Det är fyra dagar kvar om det skulle vara så att det möjligtvis är fler än Marukusu som orkar delta.