Re: Fotbollsdomare och #rpgonline...
Om man som moderator vet om att rollspel.nu:s användare hänger på rpgonline, då måste det vara rätt osmart att snacka av sig där.
Andra forumiter är ens kompisar, och om de finns där så pratar man med dem. Inte som forumiter, som kompisar.
För isåfall fungerar ju rpgonline bara som en sorts smutsig bakgård till rollspel.nu.
Ja, litegrand. Förutom som sagt att de inte är bundna till varandra överhuvud taget annat än genom klientel.
Nu verkar det dock vara fullständigt klargjort att Tibbelin reagerade på ett citat som fanns på statistiksidan, och inte ett fall av en moderator som kommit och snackat av sig massor - han gjorde _en_ kommentar som involverade _två_ forumiter. Av de två så är det bara en av dem som har startat en tråd. Jag tycker att den andra personen gjorde rätt som inte gjorde det.
Samtidigt så tror jag att vi nog inte hade haft den här diskussionen, om det ursprungliga skitsnacket hade skett på en...vad ska vi säga...mindre upplyst och mer diskret bakgård än rpgonline.
Vi hade inte haft diskussionen om Tibbelin inte hade postat den här tråden. Så enkelt är det. Jag tycker att hon iscensatte fel reaktion mot oförätten hon ansåg sig utsatt för. "Det ursprungliga skitsnacket" är som jag nämnde fortfarande bara en enda mening, lösryckt, och som dessutom inkluderar en annan forumit. Allt vi pratat om med hänvisning till eventuellt större/grövre skitsnackande faller då alltså.
Men det står i inte i reglerna. Tyvärr. Borde det göra det?
Det kanske det borde, men åtminstone jag anser saken klargjord så långt det är möjligt i diverse klistrade trådar och främst genom moderatorernas agerande och respons till opponerande inlägg.
Däremot så kan jag inte se att du klargör vad det är som Tibbelin har gjort som är att likställa med ett personangrepp. Du får gärna förklara det, om du orkar!
Den enkla värdeladdning i att säga "dagens bu är Feliath" istället för "dagens bu är Feliaths agerande". Oavsett vilket så hade det varit bättre att framföra den kritiken annorstädes om man hoppades på en förändring.
Jag tror att en moderator som i fortsättningen vill prata av sig bör göra det någon annanstans än på #rpgonline.
Och jag skiter i vilket. Det är där vi skiljer oss.
Nu ska jag lägga mig (Alldeles försent. Om jag kör ihjäl mig imorgon så vet jag vem jag tänker hemsöka...
) så nästa inlägg kommer imorgon när det har hunnit bli lugnt på jobbet.
Förutsatt att det finns något vettigt att svara på.