Problemet med fotboll som åskådarsport är att det är tråkigt att titta på. Det är ett långsamt spel där det blir för får mål för att göra det värt besväret. 90 minuter är lång tid. Hade det varit en film hade jag krävt minst 1 actionscen, 1 sexscen, och lite cool cg. I fotboll får man, om man har tur 1 eller 2 mål. Orimligt ofta bli det 0-0.
Det håller inte.
Därför föreslår jag att man (FIFA?) förbättrar spelet på följande sätt.
1. Gör planen mindre. Hälften räcker. Detta skulle göra spelet snabbare och gubbarna skulle inte bli så jäkla trötta hela tiden. De sista 20 minuterna av varje halvlek är ju alltid helsega, med en massa mjölksyreoffer som lallar omkring.
2. Slopa målet. Låt hela kortsidan vara mål och tillsällt en extra målvakt (kanske "flygande" som vi kallade det på mellanstadiet). Då blir det fler mål, och mer action i allmänhet.
3. Sätt upp en sarg. Är det något som suger så är det alla bollar som rullar ut från plan. Det tar bara tid och stoppar spelet.
Så. Nu har fotboll blivit ett bra spel att titta på.
Det håller inte.
Därför föreslår jag att man (FIFA?) förbättrar spelet på följande sätt.
1. Gör planen mindre. Hälften räcker. Detta skulle göra spelet snabbare och gubbarna skulle inte bli så jäkla trötta hela tiden. De sista 20 minuterna av varje halvlek är ju alltid helsega, med en massa mjölksyreoffer som lallar omkring.
2. Slopa målet. Låt hela kortsidan vara mål och tillsällt en extra målvakt (kanske "flygande" som vi kallade det på mellanstadiet). Då blir det fler mål, och mer action i allmänhet.
3. Sätt upp en sarg. Är det något som suger så är det alla bollar som rullar ut från plan. Det tar bara tid och stoppar spelet.
Så. Nu har fotboll blivit ett bra spel att titta på.