Re: Det Optimalaste Spelmötet™
Spelmötet börjar med att spelledaren förklarar att det här är ett <I>seriöst</I> möte där de ska ägna sig åt <I>riktigt</I> rollspelande och inga koboldfasoner, så de ska inte använda några tärningar. Inga regler alls, faktiskt. Och inga rollpersoner eller nåt äventyr heller.
Spelet börjar. Spelare A vänder sig till spelare B.
Spelare B: "Vad heter du?"
Spelare A: "AAAAAAARRGGHH!!! NÄR JAG VAR BÄBIS BLEV JAG VÅLDTAGEN I ALLA HÅL AV MIN MAMMA! JAG TÅL INTE ATT NÅN TALAR TILL MIG!!"
Spelare B (går ner på knä och klänger runt A:s ben): "AAAARRGGHH!! FÖRLÅT, FÖRLÅT, JAG VISSTE INTE!!"
Spelare A fortsätter att säga "AAAARRGGHH!!" och släpar sig och B i cirklar runt bordet medan han sliter sig i håret. Spelare C vet inte riktigt vad han ska göra, men drar kalsongerna över huvudet och ställer sig och hoppar jämfota på bordet en stund.
SL (till A): "Nån kastar bajs i ansiktet på dig!!"
SL kastar en autentisk färsk bloffa i ansiktet på spelare A.
Spelare A: "AAAARRGGHH!! VAD I H-E..."
Spelare B: "FÖRLÅT, FÖRLÅT!!"
Spelare C som inte ser nåt pga kalsongerna, ramlar ner från bordet och knockar sig mot en stol. Spelare A lyckas under tiden slita sig loss från B och rusar högljutt svärande in i köket för att tvätta ansiktet.
Spelare B: "Ack, jag är ensam kvar! ENSAM i hela vida VÄRLDEN!! Vad ska jag ta mej TILL?!"
Spelare B plockar upp ett stearinljus från golvet (SL hade först tänkt använda dem, men kom sedan på att det är koboldigt med spelhjälpmedel), tänder det, stoppar det i munnen och hoppar sedan ut genom fönstret.
SL: "Wow! Vilket <I>optimalt</I> spelmöte. Det här var den djuppsykologiskaste kulturupplevelsen jag har haft på länge!"
--
Åke