Nekromanti Såga ett konfliktsystem! (lite hippieartat)

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Andy said:
Sorry att jag inte svarat tidigare.
Som jag ser det är det just två steg - det första är ju liksom givet. Det kan dock mycket väl vara så att jag vurmar för tre av någon mindre välgrundad anledning... dock känner jag spontant att det kan vara värt att ha alla de här stegen för att faktiskt få ha en längre konflikt ibland. Men! Berätta mer om din variant av stegen - hur ser de ut jämfört med mina? Varför?
Jag tycker att det första slaget är som du skriver, givet. Men där efter om den som förlorat har valt mellan skada eller condition (för det var väl så det var eller blandar jag ihop det med Måns tråd). Vill den förlorade sidan ändå fortsätta, och försöka få övertaget så kan han/hon göra det. Om den då misslyckas igen är han/hon uträknad. Om det däremot blir vinst får ju den tidigare opåverkade sidan välja skada/condish. Och så kan det bli lite ping-pång.

Ja, jag vet inte. Jag gillar dina tankar och hatar mina egna. SMILE.
Ingen fara! Vissa har liv också (även om just du bara fejkar...! :gremwink: ).

I systemet jag föreslår här i tråden så finns ingen skada, bara conditions. Jag tänkte också att varje konflikt - oavsett hur mång slag lång den blir - bara resulterar i att ett condition utfärdas/kryssas/träder i kraft. Det är alltså helt sannolikt att det blir ping-pong, men... det kan inte bli mer än 5 slag. I och med att man får sin tredje förlust är man som sagt utslagen. Det jag hoppas på är ju att det blir spännande och laddat när man väl går uppåt 3-4-5 slag.

Skulle vara väldigt roligt att speltesta det här men jag har just inga att göra det med. Jag måste beställa tränade apor eller tvinga syrran tror jag. :gremcrazy: