Nekromanti Sånt jag normalt skulle fråga i småpraten

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Den är ju avstängd, så jag tänkte slänga ut mina slumpmässiga tankar och frågor här istället. Antingen svarar någon, eller inte :gremwink:

1. Jag tänkte lite på ErebAltor.se. Själv har jag aldrig spelat i Ereb, men jag tycker tanken på att skriva om allt i egna ord till en "öppen" version att arbeta vidare på är skitcool. Hur mycket får man använda från originaltext utan att bryta mot lagen? Namn på platser och personer? Annat?

2. Vissa kanske har hört mig prata om play-by-e-mail-rollspel förut. Nu är jag och en kompis i processen att försöka starta ett rollspel i Firefly-världen. Vi skulle behöva några spelare till. Är det någon mening att slänga upp en tråd om det i Promotion? Skulle ett annat underforum vara bättre?

3. Är det någon här som möjligtvis kan berätta hur fort det går att lära sig Blender? Jag har inte 20+ timmar att lägga ner, så kan jag inte komma någonstans på 5-6 timmar känns det inte värt att börja.

Troberg

Sinister eater
Björn Wärmedal said:
1. Jag tänkte lite på ErebAltor.se. Själv har jag aldrig spelat i Ereb, men jag tycker tanken på att skriva om allt i egna ord till en "öppen" version att arbeta vidare på är skitcool. Hur mycket får man använda från originaltext utan att bryta mot lagen? Namn på platser och personer? Annat?
Så länge du skriver med egna ord och ändrar alla namn så borde det vara OK. Å andra sidan, varför inte göra en egen värld istället då?

Björn Wärmedal said:
3. Är det någon här som möjligtvis kan berätta hur fort det går att lära sig Blender? Jag har inte 20+ timmar att lägga ner, så kan jag inte komma någonstans på 5-6 timmar känns det inte värt att börja.
Det beror på om du har jobbat med 3D-modellering tidigare. Har du inte gjort det så kommer du inte långt på 5-6 timmar (eller 20 timmar).

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Troberg said:
Björn Wärmedal said:
Så länge du skriver med egna ord och ändrar alla namn så borde det vara OK. Å andra sidan, varför inte göra en egen värld istället då?
Det var just det här jag undrade. Om man får använda samma namn på platser och personer. För annars blir det ju en egen värld, liksom :gremsmile:

Troberg said:
Björn Wärmedal said:
Det beror på om du har jobbat med 3D-modellering tidigare. Har du inte gjort det så kommer du inte långt på 5-6 timmar (eller 20 timmar).
Then I'm screwed :gremtongue: *snyft*

gizmo

temporary sunshine
jag fortsätter den här surrogatlådan med:

var är anth, förresten?
man blir ju lite orolig när folk plötsligt inte är där.

gizmo

temporary sunshine
gizmo said:

var är anth, förresten?
Bara i fall någon annan vill veta: anth har nu hört av sig, det har inte hänt något hemskt, man kan sova lugnt igen.

Konrad Konvalj

Myrmidon
gizmo said:
gizmo said:

var är anth, förresten?
Bara i fall någon annan vill veta: anth har nu hört av sig, det har inte hänt något hemskt, man kan sova lugnt igen.
Åh najs!

Då behöver jag inte hoppa på dig i den fungerande vrållådan något mer.