Nekromanti södertälje

Eksem

Champion
Grusåsen är väldigt bra att bo i. Bor en del socialfall där, men de är av den lugna typen som bara har det svårt. Mycket ungt folk bor där, men inte den jobbiga sortens ungt folk utan typen som precis börjat plugga eller jobba. Dessutom är det bara 5 minuters promenad till centrum. Och nattbussen från Stockholm stannar på vägen.

Hovsjö å andra sidan är råsugigt. Värdelösa fastighetsägare som inte tar hand om husen, enormt mycket arbetslöshet, många konflikter mellan de olika invandrargrupperna. Långt till centrum också, plus ligger avigt till, vilket inte hjälps av att de stänger av busslinjen på helgkvällar eftersom de saboteras hela tiden. Enda fördelen är Stockholmsregionens prisvärdaste mat.

Troberg

Sinister eater
Du har bott på Tjärna ängar i Borlänge. Du borde kunna bo i Dresden '45 och tycka att det är ett lugnt och trevligt grannskap.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Särna (OT)

Du har bott på Tjärna ängar i Borlänge. Du borde kunna bo i Dresden '45 och tycka att det är ett lugnt och trevligt grannskap.
Ha ha. Du har väl hört den om han som efter en blöt kväll ska hem till Tjärna ängar och när taxichauffören frågar vart han ska mumlar tjärnabon "Sääärrna..."

Dewil

Troberg

Sinister eater
Re: Särna (OT)

Ha ha. Du har väl hört den om han som efter en blöt kväll ska hem till Tjärna ängar och när taxichauffören frågar vart han ska mumlar tjärnabon "Sääärrna..."
Japp. Det var inte jag.

Nej, jag menar det, det var inte jag. Jag lovar.

Eksem

Champion
Jag skulle definitivt välja Grusåsen. Några minuters promenad tar dig till 753ans busshållplats, som tar dig till ena delen av Scania. Om du ska jobba vid någon av de andra ingångarna kan du åka till tågstationen och byta till 754ans buss. Hur som helst borde du kunna ta dig till jobbet med buss eller cykel på 10-20 minuter.

Nightowl

Champion
Re: Särna (OT)

Hon var finska, hon var ute och söp med en arbetskamrat till mig (äldre damer, bägge två)... och hon bestämmer sig för att ta taxi hem.

Så hon snubblar ut från Laponia (stereotypt "stadshotell") in i taxin och sluddrar "Sör till Stationsgatan..." varpå taxichaffisen svarar "Bor du inte på Järnvägsgatan?*".
"Javafan, jag visste de var nå jäääävla tåååågställe..." muttrar hon och somnar.

Erik

*Sedan typ tolv år tillbaka, alltså.