Nekromanti Söker ett gammalt radioprgram på P3..

Johan K

Gammal & dryg
Satt här framför datan & kom & tänka på gammla radioprogram som man lyssnat på.
Då ploppade just radioprogrammet Risk-radio upp av nån anledning. Någon som minns detta program & vet om man kan få tag på det, på laglig väg såklart !

/ Johan K, som även saknar Rally

G

Guest

Guest
På SR´s sida kanske? Eller DC... Men då blir det ju inte LAGLIGT... Buhuuu va surt!

Dewil

Skrivbordsgeneral
Sveriges Radio kan tänkas sälja kopior ur programarkivet. Skriv till dem.

Annars är det gamla mp3-rippade kassettbandsinspelningar från 1980-talet som gäller. Trälit. Folk vet ju knappt att de e ute me vinyl.

Dewil, fet sodomist i blöja

Organ

Out of time, out of mind
Folk vet ju knappt att de e ute me vinyl.
Äh! Att vinylen skulle vara ute är en Klintbergare. Det är med den myten precis som med den om bigfoot och störsjöodjuret.

/Anders

Ost

Warrior
Jag vill minnas att min riskradiotokige bror hörde sig för om just att köpa avsnitt ur arkivet, men det skulle visst kosta en ohemul summa pengar - i storleksordningen 800 kr/avsnitt! Så han lät bli.

Ost - bakbunden blottare i en hink tuggad broccoli (eller hur det nu var)

Dewil

Skrivbordsgeneral
Äh! Att vinylen skulle vara ute är en Klintbergare. Det är med den myten precis som med den om bigfoot och störsjöodjuret.

/Anders
Inte så underligt att fjärrkontroll till cd-spelaren aldrig slog igenom i renässansens Florens, med andra ord.

Dewil, trälig typ

Magnum_UBBT

Warrior
Riskradion! Å den gamle härlige klassikern. "Laggt djur ligger, Plyschbjörn, sagostunden: Totte ger järne etc)

Mitt bästa förslag är som tidigare nämd DC-affären och/eller Torrents. Google är din vän och hjälper dig i ditt sökande.
Kan du leva med ett fläckat samvete så kan man (enligt rykten) samla på sig de flesta sketcherna... har jag hört.

För några år sen ängnade jag en viss tid åt att komma över avsnitt från bla SR men det är väldigt dyrt och bökigt och inte att rekomendera om du inte har mycket tid och pengar som du inte vet vad du ska göra av..

/Magnus
" E du så jävla bra själv då?"

PAX

Jordisk Äventyrare
Din fråga får mig att tänka på ett annat program som gick några år innan Riskradion och jag har för mig att det hette Riks Megapol vilket också körde humorinslag. Min favorit var "Människor som inte kan hålla tiden."

Kanske någon kommer ihåg även detta program?

Dewil

Skrivbordsgeneral
Rix Megapol (ur spår)

Din fråga får mig att tänka på ett annat program som gick några år innan Riskradion och jag har för mig att det hette Riks Megapol vilket också körde humorinslag. Min favorit var "Människor som inte kan hålla tiden."

Kanske någon kommer ihåg även detta program?
Rix Megapol, det är ju den logiska sammanslagningen av de två reklamradiokanalerna som endast kan särskiljas efter laboratorietest. Med den bästa blandningen av gammal och ny musik just nu som underhåller Sverige.

Dewil, föredrar den femte bästa musikmixen