Nekromanti Söker Rollspel....

Lasse_UBBT

Veteran
Tjena är på jakt efter ett roligt rollspel baserat på D100 dvs färdigheter i D100. Det går gärna vara ett fantasy, SF spel. Vill ha nya förslag som jag inte spelat inte Runequest, CoC, MERP.

Mvh

Lasse

virus

Veteran
Rolemaster...
men det är iofs väldigt likt MERP/SRR

// /images/icons/crazy.gif [color:green]virus</font color=green>

Riddaren

Swashbuckler

virus

Veteran
Ja självklart är det så, men eftersom han hade spelat MERP så föreslog jag Rolemaster vilket är väldigt likt det....

Daniel Andersson

Swordsman
Några tips:
Nephilim, liksom RQ och CoC baserat på Basic RP. Jag vet inte om det egentligen är ett särskilt roligt rollspel. Det är mycket meckande med siffror och värden hit och dit för att få fram andra värden och stjärnors positioners inverkan på magi, ka-värden och hur långt man nått på vägen mot att uppnå agartha, som tydligen är målet. Men det har en del intressanta idéer kring karaktärsskapande och gestaltning av karaktärer (kinesiska porträtt, tidigare former och liv, metamorfoser och annat märkligt).

Så finns ju Unknown Armies, som är väl värt en titt. Mycket bra, smidigt och enkelt men ändå rimligt system. Har en hel del intressanta detaljer och lösningar.

/Daniel Andersson

virus

Veteran
dessutom behöver man en del andra tärningar som t.ex T4, T6, T8, för att räkna skador...