Tjenare! Jag söker en ny rollspels grupp i mariestad då jag flyttar hit den förste augusti. Jag har rollspelsböcker till Mutant UA, Eon och D&D 4.5 och kan tänka mig att spelleda ibland dock inte direkt i början då jag inte gjort det på ett bra tag.
Lite mer info om mig.. Jag är 22 år gammal och kommer från Tibro tidigare. Jag jobbar som säljare inne i skövde och mina största intressen är rollspel, warhammer 40k, brädspel, pc-spel, min hund och tjejen såklart.
Om det finns fler som mig i mariestad som saknar grupp att spela med så skulle jag även vara intresserad att kanske kunna starta en ny grupp i Mariestad.
Hallå! Jag är också nyinflyttad från Skåne sedan maj och letar också efter en rollspelsgrupp. Jag är 27 år gammal och har spelat en lite olika rollspel genom åren.
Främst har det varit Vampire och Werewolf, men också mycket D&D.
Även spelat:
Mutant
Trinity
Star wars
Götterdämmerung
Shadowrun
Jag har dock aldrig varit spelledare och har därav inte några regelböcker heller.
Hade varit kul att få ihop en grupp med rollspelssugna Mariestadare!
Hej, jag helt ny till dessa rollspel (har såklart kört mycket på dator men inget med papper och penna) men jag skulle väldigt gärna vilja börja köra. Jag har varit nyfiken i ca 12år nu men har aldrig tagit upp intresset eftersom ingan jag känner spelar, men nu känner jag att det är dags att försöka ändra detta.
Jag är som sagt ny men lär mig fort och kan grunderna.
Spelar inte så stor roll vad det är ni kör sålänge det liknar D&D i grunden (sitta i en grupp med papper, penna och tärningar och en dungeon master)
Jag är 22år och bott i Töreboda hela mitt liv.
Om ni har en grupp i närheten av Töreboda och är villiga att ta in en ny person så skulle jag väldigt gärna vilja vara med.
Vi har en liten spelgrupp i Mariestad som träffas varannan Söndag. Vi är dock oldies (40+) så det kanske (who knows) är en spärr för en del. Eftesom vi har varit med den stund så vi redan passerat en del spelfaser (regelfasen, realismfasen, 10årskampanjfasen osv). Vi spelar för närvarande M:GA men kommer (förmodligen) går tillbaka till M:0 igen snart. De gånger vi spelar fantasy så är det HârnMaster. Det har vi dock inte kört på länge.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.