Nekromanti Söker spelare, Dark Heresy, Stockholm

Beardonaut

Veteran
Jag söker spelare till en Dark Heresy-kampanj. Fem spelare, jag har en hittills. Vill ha relativt erfarna spelare med mycket bra koll på WH40k-världen. Vi kommer spela en helgdag i månaden, start efter sommaren.

Kampanjen är baserad på Haarlock Legacy, men stundtals kraftigt omskriven. Karaktärena är färdiga, med viss möjlighet för spelarna att påverka själva, på vissa mer än andra.

Fokus kommer vara på story och stämning snarare än tabeller och tärningar. Trman/inslag är besatthet, profetior, vansinne, politiska intriger och undersökningar.

Jag har 15 års erfarenhet av seriöst spelledande, mest inom Vampire: the Masquerade och Kult. De senaste åren har det uteslutande varit WH40k RPG. Jag har spenderat tjugo år i den världen.

ro83rt

Swordsman
Jag är gärna med. Lägger in en brasklapp om att jag blir pappa i oktober vilket kan få konsekvenser för deltagande en tid efter. Vill du ha en lite mer utförlig beskrivning av mig blir det via PM.

Beardonaut

Veteran
Som det står: Vi kommer spela en helgdag i månaden, start efter sommaren.

Den spelare jag redan har är läkare, så jag kommer schemalägga runt hans tider. Förhoppningsvis en lång session på kanske sex timmar med paus en gång i månaden.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Beardonaut said:
Som det står: Vi kommer spela en helgdag i månaden, start efter sommaren.

Den spelare jag redan har är läkare, så jag kommer schemalägga runt hans tider. Förhoppningsvis en lång session på kanske sex timmar med paus en gång i månaden.
Du vet, nån dag kommer jag kanske lära mig att läsa startinlägget ordentligt innan jag börjar fråga saker =)

Så var i Stockholm är det tänkt att spelas? Eller beror det på vilka spelare som tillkommer och vem som bor mest centralt?

Korpen

Hero
Jag skulle nog kunna vara intresserad, svårt att säga med säkerhet utan att veta praktiska detaljer. Men det ger sig med tiden antar jag, det var väl aktuellt först om ett par månader?

Beardonaut

Veteran
Äsch. Det är ju överkurs.

Det beror absolut på spelare. Jag bor i Bromma men har inte möjlighet att köra spelet hemma hos mig. Hundar i vägen plus att jag inte har nog med sittplatser.

Beardonaut

Veteran
Vilka praktiska detaljer behöver du?

Anledningen till att jag letar spelare nu är att jag vill hinna diskutera igenom karaktärerna ordentligt så spelarna är bekväma med dem och gjort dem lite till sina. De är som sagt klara.

Korpen

Hero
Beardonaut said:
Vilka praktiska detaljer behöver du?

Anledningen till att jag letar spelare nu är att jag vill hinna diskutera igenom karaktärerna ordentligt så spelarna är bekväma med dem och gjort dem lite till sina. De är som sagt klara.
Den viktigast är hur det blir för min egen del i höst eftersom jag tänkte byta jobb.
Men får jag föreslå att du ser om några fler nappar och sen ta en fika på stan med de intresserade under sommaren?
Eller kanske dyka upp på någon av forumsträffarna, alltid lättare att få ihop folk om man träffat dem i levande livet. :gremsmile: