Nekromanti Söker spelgrupp i/närheten Gävle

Leafen

Veteran
Jag och en kompis har under våren spelat lite D&D 3.5 (tror jag det var) med ett par polare I Umeå.

Men Nu har vi flyttat till Gävle och är intresserad av att fortsätta spela. Jag skulle inte kalla mig erfaren av rollspel i huvudtaget men jag vet att jag tycker att det är galet roligt. Tror att min polare känner likadant. Jag är öppen för andra spel än D&D, men det får gärna vara av liknande stil.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Välkommen hit!

Söderhamn är vår spelort. 9 mil, 45 minuter med bil. Kör DnD4e nu och vill gärna ha en ny upplevelse med en annan Spelledare.

Leafen

Veteran
Jag vet tyvärr inte om jag har utvecklat erfarenheten att leda ett spel, jag letar snarare efter en plats som spelare.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Leafen said:
Jag vet tyvärr inte om jag har utvecklat erfarenheten att leda ett spel, jag letar snarare efter en plats som spelare.
Ja har sån jävla oflyt jämt!

Skämt åh sido, jag kollar med spelguppen om de är öppen för ännu en spelare om det är så att det är av intresse att åka dom där 9 milen.

Det finns ju annars ett flertal Gävle spelare/spelledare här på forumet så jag tippar på att det passar sig bättre med dessa.

Leafen

Veteran
Jag ska inte säga bu eller Bä nu men hittar jag en grupp i gävle är det att föredra. Men Söderhamn är inte helt långt åt helvetet heller det beror lite på hur ofta och länge ni spelar med. Men ska ge det ett par dagar så får vi se vad jag får för fiskar på kroken =D

android_iv

Warrior
Vi är några i Gävle som spelar Apocalypse World [AW] just nu. Apopcalypse world är... ganska långt från DnD.. =S
Vet inte vad de andra i gruppen tycker, men jag skulle välkomna fler spelare (om du vill testa).

Här finns länk till pågående krönika/spelrapport.
Här är en äldre spelrapport från första gången vi körde AW.

Dock kommer vi typ disbanda i Augusti då jag flyttar utomrikes och SL till Götet.
Jag har också funderat på att själv SL:a lite AW under sommaren med så många spelare som möjligt (så att det alltid är någon som kan), kanske funkar det i AW att spelare kommer och går lite..

Jag har lite (ytligt bekanta) kompisar som spelar rollspel. Vad de spelar har jag ingen aning om och tror inte de är medlemmar på rollspel.nu. Kan höra med dem vad de kör och om de vill ha fler spelare.

Ciao så länge // Android

Calle79

Veteran
Kan tänka mig att spelleda lite. Tex mutant UA,"nya mutant",Drakar och demoner eller egna mm. Bor i Gävle 32 år.

Skicka ett mail i så fall. Calle.hjelmerus[A]seko.se eller 073-99 39 588

Mina grupper kommer förmodligen att avslutas ganska snart då tidigare SL flyttar. Så en ny grupp vore perfekt grin

Umbra

Veteran
Hallå alla Gävlerollspelare.

Jag tänkte skapa en ny tråd men det finns ju en ganska nyöppnad här så jag använder den.

Jag är en ganska erfaren rollspelare som skulle vilja börja spela något roligt rollspel. Jag har spelat lite allt möjligt men mest D&D 3,5.

Visst vore det kul att hoppa in i en grupp men det skulle kännas bättre om man startade en ny grupp/ny kampanj så alla är med från början.

Calle79

Veteran
skriv ett mail till Calle.hjelmerus[A]SEKO.se eller ring mig på 0739939588 Om du vill ta en fika på stan och diskutera saken.

Ekorren

Warrior
Jag är själv intresserad av att spela Exalted i Gävle-trakten. Kan både spela och spelleda och kör gärna med dem som är nybörjare inom just den spelvärlden och det systemet. Tyvärr kan jag inte hosta någon grupp själv eftersom jag inte bor i staden (bara i andra hand under vissa helger).