Nekromanti Sökes: bra coopspel

Kuma

Veteran
zonk;n186048 said:
Generellt sett är DLCn inte mkt att ha, utom Tiny Tina-DLCn till borderlands 2, den är skitkul.
Tycker faktiskt att det mesta i DLC-väg till Borderlands 1 & 2 är helt ok eller bättre, förutom Dome till ettan, som var så långtråkig att det nästan gjorde ont. General Knoxx till ettan och Tiny Tina's till tvåan är kanonbra, men jag håller med om att Tiny Tina's sticker ut lite extra. Speciellt lämplig för RPG-buffs som... oss(?).

När det gäller OT, skulle jag vilja slå ett slag för ursprungliga Guild Wars, som enligt mig är ett riktigt kul coop-spel till PC. Det är å andra sidan en helt annan typ av spel än något av de som tidigare nämnts, så det kanske faller utanför ramarna en aning.

zonk

muterad
Kuma;n186078 said:
Tycker faktiskt att det mesta i DLC-väg till Borderlands 1 & 2 är helt ok eller bättre, förutom Dome till ettan, som var så långtråkig att det nästan gjorde ont. General Knoxx till ettan och Tiny Tina's till tvåan är kanonbra, men jag håller med om att Tiny Tina's sticker ut lite extra. Speciellt lämplig för RPG-buffs som... oss(?).

När det gäller OT, skulle jag vilja slå ett slag för ursprungliga Guild Wars, som enligt mig är ett riktigt kul coop-spel till PC. Det är å andra sidan en helt annan typ av spel än något av de som tidigare nämnts, så det kanske faller utanför ramarna en aning.
Knox tröttnade vi på långt innan vi blev klara med den, har aldrig gillat vehicle combat i de spelen, det blir fort enformigt och har liksom inget med vare sig ens klass eller gear att göra. Ökenpirat-grejen till tvåan var väl halvhyfsad, om inte lysande, och mr torgues var rätt sunkig. Rätt mkt av det övriga har vi inte orkat testa ens. Claptraps robolution var seeeeeg.

ETA: Glömde Zombie Island of dr Ned, som är riktigt kul!
Generellt sett får man nog säga att det iaf inte är "Horse armor" DLC, det är saker som man får ut nåt av. Sen är det mesta inte lika bra som "main plot" eller huvudspelet, bara! & ja level-anpassningen funkar inte så bra om man inte ser till att spela det innan man når lvl 30.

.113

Swashbuckler
Dawn of war två är ju ett coop spel som kanske inte var riktigt det du var ute efter dock. Däremot är det kul, bra story, det slutar och Finns fortsättning som var helt.ok..den sista sög retribution alltså men den Andre var ok.

Om man gillar 40k och taktik.

Eller egentligen var det nog det Spelet som fick mig att gilla 40k från början.

I coop mode har man 2 grupper var, jag rekommenderar att du skapar om ni kör det eftersom ledaren är enklast.

Lite gammalt spel nu kanske men jag nämner det ändå så du kan skriva arga reviews sen om retribution och trean som kommer om ett år eller nått :p

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
40k är jag extreeeemt avtänd på, men uppskattar tipset.

---

Jag har just testat lite Dead Space 3, det är snyggt och snorbilligt även om jag inte fattar riktigt varför de har oskippbara mellansekvenser eller begränsar fps till 30 om man har vsync igång (men det går ju att ordna på annat vis tydligen). Men 50:- kan det nog vara värt för att testa åtminstone; med Division och Gears of War finns ju nackdelen att man behöver punga ut 300 pix var utan att veta om spelet faller oss i smaken.

Mundo

Myrmidon
krank;n186113 said:
40k är jag extreeeemt avtänd på, men uppskattar tipset.
Men 50:- kan det nog vara värt för att testa åtminstone; med Division och Gears of War finns ju nackdelen att man behöver punga ut 300 pix var utan att veta om spelet faller oss i smaken.
Never alone är mycket billigare! Och du behöver bara en kopia för att spela tillsammans!

Jarl

Hero
krank;n185924 said:
Funderar på Dying Light. Är det något att ha i sammanhanget, utifrån mina listade preferenser?
Det borde vara det. Jag har spelet, men har inte testat multiplayer (ingen jag känner har det ^_^). Man kan spela hela kampanjen coop, lämna när man vill och utöver det finns det bonusgrejer (challenges) som bara är för flera spelare. Jag har inte spelat så mycket (några uppdrag bara), men får intrycket att det kanske inte är världens lättaste spel, men med flera som samarbetar (en som lockar undan zombisar?) borde det bli beydligt mer hanterbart. På papper verkar det vara precis vad du är ute efter.

Paal

Imaginär fantast
Läste just om Warhammer: End Times - Vermintide, det är på rea på Steam nu och ska tydligen vara riktigt kul co-op. Beskrivs som L4D2 fast i Warhammer med levelling och loot. Någon som testat det?