Nekromanti Sökfunktionen [ANT]

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Bara en kort fråga; kommer vi i framtiden kunna söka efter inlägg som är mer än ett år gamla?

Man Mountainman

Storsvagåret
Det kan man redan. Det är bara att lämna fältet "newer than" tomt, eller fylla i något i fältet "older than"

Genesis

Ni dés ni maître
Appropå det: Knappast något livshotande problem, men det känns ju något onödigt att ha två söklådor som gör samma sak (en i toppfältet och en i högermarginalen).

Big Marco

Läskig
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Gardener</div><div class="ubbcode-body">Kanske inte... Tyckte sökning var en viktig sak så den borde synas jämt. Vad tycker ni andra?</div></div>

Behåll bägge. Det är surt att inte ha sök tillgängligt.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Gardener</div><div class="ubbcode-body">Kanske inte... Tyckte sökning var en viktig sak så den borde synas jämt. Vad tycker ni andra? </div></div>

Det skadar inte att ha en sådan funktion tillgänglig på två ställen. Den enda nackdelen jag kommer på är att jag är så van vid att leka efter sökfunktionen i menyraden att jag kommer att glömma bort att den finns lättillgänglig till höger.

/tobias

Rickard

Urverk speldesign
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Genesis</div><div class="ubbcode-body">Appropå det: Knappast något livshotande problem, men det känns ju något onödigt att ha två söklådor som gör samma sak (en i toppfältet och en i högermarginalen).</div></div>
För mig gör de två inte samma sak. Jag vill oftast söka i en annan flik och använder därför menyn för att öppna sökfönstret i en ny flik. Hade snabbsöksrutan haft en text- eller bildlänk istället för en ful knapp så hade sökrutan i menyn kunnat tagits bort för min del, åtminstone.

/Han som har reagerat på samma sak, men tycker inte att det gör något att det finns på två ställen (även om det är väldigt nära varandra)

Johan K

Gammal & dryg
För min del så är sökfunktinen nått som jag använder gansak ofta, så det får gjärna synas på flera ställen.

Rickard

Urverk speldesign
Liten trådkapning, men jag får krupp. Jag vill att någon ger länken till följande trådar:

× Tankar om fisktanken (gammal url: http://forum.rollspel.nu/showpost.php?Number=430918)
× Fisktank vs räls (url-nummer: 64540)
× Tankekartor som stödord (956783)
× Äventyrsskrivande? (136681)
× Äventyr- så funkar det! (385951)
× Äventyrsmakande (480252)

Framförallt så vill jag att denna någon även förklarade hur du gick tillväga för att hitta dessa.

/Han som sliter sitt hår för att hitta specifika inlägg

Gardener

Champion
  • Tankar om fisktanken -
  • Fisktank vs räls -
  • Tankekartor som stödord -
  • Äventyrsskrivande? -
  • Äventyr- så funkar det! -
  • Äventyrsmakande -

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Fast »Tankar om fisktanken« finns på https://www.rollspel.nu/threads/24289.

Faktum är att alla dina länkar tycks peka fel. Är det så att alla inlägg blivit omnumrerade av någon anledning? (Eller var det Han som angav fel nummer?)

Gardener

Champion
Det är nog inte omöjligt, eftersom det har gjorts en import av data och inte bara en uppgradering. Trådar och inlägg hanteras dessutom annorlunda nu, i separata databastabeller.