Nekromanti Sökhjälp - verktyg

Tell

Hero
Hej!
För en tid sedan hittade jag ett verktyg på internet som jag nu inte hittar tillbaka till, och jag skulle uppskatta en länk från någon som ev. känner igen det.

Verktyget är en modell för äventyrsdesign - med fokus på ledtrådsdesign och implementering.

Det börjar genom byggandet av boxar, runt vilka man placerar ledtrådarna, med dragna sträck till nästa box, men jag minns inte mycket mer än så. Tanken är att utveckla en sekvens av beslut som ser till att alla äventyrsdelar är sammanlänkade.
Någon som har en aning? Eller ännu bättre en länk?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Tell said:
Hej!
För en tid sedan hittade jag ett verktyg på internet som jag nu inte hittar tillbaka till, och jag skulle uppskatta en länk från någon som ev. känner igen det.

Verktyget är en modell för äventyrsdesign - med fokus på ledtrådsdesign och implementering.

Det börjar genom byggandet av boxar, runt vilka man placerar ledtrådarna, med dragna sträck till nästa box, men jag minns inte mycket mer än så. Tanken är att utveckla en sekvens av beslut som ser till att alla äventyrsdelar är sammanlänkade.
Någon som har en aning? Eller ännu bättre en länk?
Det låter väldigt mycket som min gamla artikel om Spindelnätsmodellen. Kan det vara nåt?

OBS - det var en massa år sen jag skrev den; jag skulle antagligen skriva den annorlunda idag.

Necross

Swashbuckler
krank said:
OBS - det var en massa år sen jag skrev den; jag skulle antagligen skriva den annorlunda idag.
På något avgörande sätt, eller menar du bara formmässigt?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Necross said:
På något avgörande sätt, eller menar du bara formmässigt?
Framför allt kan jag inte riktigt stå för formen; språket och strukturen och den bristande pedagogiken. Däremot jobbar jag fortfarande ungefär likadant (jag har ju med en miniversion av spindelnätsmodellen i >Human, t.ex).

Tell

Hero
tack - det var dock inte vad jag sökte. Fokus i den version jag söker är den rumsliga dimensionen.