Nekromanti S.T.A.L.K.E.R. - Misery!

.113

Swashbuckler
Jag smyger in, hör något bakom mig och slänger mig runt ett hörn.. Tittar runt hörnet och mycket riktigt står en stor stygg bandit bakom mig så jag skjuter ner denne innan den hinner reagera. Jag känner mig nöjd. Rensat klart. Lootar kropparna och när jag går in för att loota den på övervåningen blir jag beskjuten. 3 till banditer. Tar ju aldrig slut! No more mr. nice guy, jag sliter fram haglet och går runt hörnet. Tänker till lite och kastar en granat innan de hinner reagera, den slår i någonstans emellan dem, några försöker fly och jag ser det va 4 inte 3, 2 springer mot mig. Mitt hagel talar. De andra två avrättar jag på marken då de båda ligger döende.. Synd att slösa kulor men jag har tappat bort min kniv.

Tillbaka till Skeppet för att sälja saker. Jag fixade just middagen tror jag.

.113

Swashbuckler
Skit i middagen! Jag har ju för fasen mutant mat. Nä, jag köper 10 hagel skott för 300 och en artefaktdetektor av kvalite trasig men fungerande, den upptäcker iaf lite saker.. så jag kanske kan få mig en artefakt eller två!

Ok, jag är rik och döende. Tog mig till skeppet där jag hämtade artefakten åt skäggis för några dagar sedan. Fixade utan problem två artefakter, men glömde ta med mig skyddet och behållaren till dem så jag har dem rakt i fickan. Kan nästan känna tentaklerna växa. Glad och nöjd som jag var, för det gick verkligen utan problem, hoppade upp på skeppet igen och tamigtusan exploderade. En sån där luftpsykogrejbubbla som sög in mig och halverst slet mig i stycken, sprang iväg i panik och rakt in i en till. Nästan slut hälsa, haltar mig tillbaka. Kommer det så mycket som en arg nyckelpiga är jag död. Dessutom har jag börjat glöda.

.113

Swashbuckler
Jag har 11 cash. Fakk...

Edit: Ok, Skäggis mega-te räddar mig! får bort radioaktiviteten och jag är iofs fortfarande smått döende men jag smälter inte längre. Och har lagt undan artefakterna. Rent tekniskt sett ligger den bland min mat, i min kista. Det är nog inte en bra ide men å andra sidan.. ÄH..

.113

Swashbuckler
Ok, jag är inte radioaktiv men känner mig rätt överkörd så jag använder ett medikit, har 1 kvar nu. Medan jag läker springer jag mot den kraschade helikoptern i närheten av sågverket, det är ett av mina uppdrag att ta reda på vad som hänt. Det händer sjukt lite på vägen, jag är lite smårädd när jag springer över ett träsk men tydligen sover alla monster idag.

Kommer upp för en kulle och kollar ner över en sjö med en kraschad helikopter i mitten på en liten ö bit. Eller sjö och sjö, en gång i tiden kanske, men en hel del vatten är ju kvar, dock inte mer än att det går till knäna kanske. Däremot är vattnet.. Böjt.. Det är gropar och kullar i vattnet som inte går rent fysiskt.. Ser lovande ut. Sliter fram min artefakt skannare och slänger mig ner för kullen, hoppar från enstaka landbit till nästa och överlever mirakulöst. Kommer fram till helikoptern och lootar lite ciggaretter... Värt.. Får iaf lite mer info om helikoptern, den verkar ha typ... träffats av blixten.. Eller ett par blixtar samtidigt kanske.. Lustigt nog så såg jag ju en bit bort, kanske över elverket, hur det slår ner blixtrar ibland.. Kanske därikring det hände?

I vilket fall finns det så klart inte en enda skitartefakt här så jag skuttar vidare, ser en hund komma springande från sidan och desintigreras ungefär 2 meter från där jag just gick. Jag har alltså bara haft tur. Svimmar lite i hjärnan men kroppen vågar inte så den fortsätter.

Halvvägs till elverket så är det ett antennkomplex. Massa antenner som säkert fyller något bra syfte. Jag får en dålig känsla så jag byter från pistol och artefaktjägarmojs till hagel... Jag ser mig försiktigt omkring och börjar gå längs vägen. Plötsligt kommer det fram nåt jädra freakmonster rakt framför mig, skiten va osynlig!!! en blodsugare!! Fyfasen, jag skjuter lite vilt omkring mig i hopp om att det ska skjutas mot den, men lyckas mest skjuta.. luft.. om ens det. Mina sniper skills måste svimmat där tidigare för jag är inte ens nära. Jag springer, springer, springer. Big nope.

Slut för idag ;) Höll på få en hjärtattack där!

.113

Swashbuckler
Ok, jag vet inte exakt hur det här gick till, jag sprang det vet jag, men nu står jag alltså mitt på en sten långt ute i ödemarken. Stenen är ganska stor och ganska säker. Någonstans i närheten är jag rätt så medveten om att det finns åtminstone 2-3 osynliga blodsugare, jag tyckte det verkade lugnt för en stund sen så hoppade ner, men då kom det istället en hel hord med hundar springandes. Det finns dessutom sånna där mutantkattrackare i närheten. Jag står på stenen igen. Alla har sprungit bort en bit igen, men det ser mörkt ut. Med min tur kommer det säkert en Storm strax också.

Dags att pröva bege sig av igen.. Jag ber till Zonen att det går vägen den här gången.

.113

Swashbuckler
Hundarna är så sjukt snabba. Jag skyndade mig och slängde mig upp på en ny stor sten, sköt 2 hundar, tog 6 hagelskott för de är svåra träffa... Sen sköt jag en tredje hund med pistolen. Flöt på bra så bara 3 skott, de två första träffade i bakbenet så den haltade vidare, då gick den lätt träffa. Sen slänger jag mig vidare till en tredje sten och sedan vidare mot en sorts enormt förvriden träd..grej.. Ser ut ungefär som en knotig ek som något vridit till ett kupolnät, nedanför finns en artefakt någonstans tydligen, men också dödsgas och annat äckel så det får vara. Jag är just nu mest nöjd att jag lever och kom iväg. Klättrar som en bergsget här uppe och hoppar mellan grenar som en ekorre, hoppas det inte går som i sången.

.113

Swashbuckler
Jag ser elverket härifrån. Jag ser också ett lik en bit längre fram inser jag medan jag spanar. Känns lagom bra. Ser dock inga fiender, varken mutanter eller banditer. Det gör inte att det känns tryggare. Men jag måste fortsätta. Verkar åtminstone kommit undan hundarna och katterna.

Jag drar vidare mot elverket och går genom en buske för att krocka med en zombie, som tur är har jag pistolen redo och skjuter ett tyst skott i pannan på denne som faller ihop.. Ser mig förskräckt omkring för att leta mera men ser inga mer just nu... Fortsätter. Försiktigare.

Skjuter en till zombie längre upp på en kulle och smyger upp, han har inget på sig tyvärr. Får plötsligt en otrolig huvudvärk och det tjuter i öronen så jag slänger mig ner bakom kullen. Drar fram snipret och kollar över kanten, mycket riktigt en Kontrollerare, psykomonster som använder nån sorts psykisk energi för att döda saker. På långt håll. Skit.

Den går mot mig, jag skjuter iväg ett skott rakt i huvudet. Eller? Inget händer. Skjuter ett till. Ser att det är Två! Börjar backa lite... Plötsligt ser jag tre blodsugare komma springandes, ser bara de sex små vita prickarna som är deras vidriga ögon. Jag springer, som jag aldrig sprungit förut. Jag är så död......

.113

Swashbuckler
Springer så klart mot mina kompisar som ändå bor i närheten. Hittar en död bandit på vägen och börjar ana oråd, men ser en av dem där uppe på taket. Vinkar lite fint, varpå han höjjer sitt vapen och skjuter. Jag springer in i skydd och undrar vad fasen som händer. Kikar runt hörnet, sniper draget och poppar honom två gånger, bröstkorg, huvud. Sen byter jag till hagel och byter position.. Strax kommer det en legoknekt med draget automatvapen runt hörnet, jag skjuter honom i ryggen eftersom jag inte står kvar där jag var nyss.. Jag lutar mig runt hörnet och skjuter ännu en. Sen går jag omkring och tar upp deras grejer.. Ser förmultnade spår efter mutanter.. Det verkar som att mina vänner blivit anfallna av mutanter och dött.. Eventuellt så är det legoknektarna som gått in och avslutat allt.

I slutändan är de ändå döda. Jag tar deras grejer och hittar nöjt en pistol liknande den jag har, dock bara halvtrasig så den kanske till och med går reparera utan att sälja sin enda fungerande njure.

En bit vidare tillbaka, ett helt gäng med mutanter kommer springades... Och springer rakt förbi mig... Vad flyr de från.. Jag vill inte veta... Skit..

.113

Swashbuckler
Jag överväger att ta en lång omväg, men jag ser att det börjar bli mörkt och tanken på att möta vad det nu kan vara i mörkret skrämmer mig mer.. Dessutom är jag rädd att det är en storm på gång. Så jag skyndar framåt. Rädd helt i onödan tydligen för ingenting anfaller mig på hela vägen tillbaka, även om jag är helt säker på att jag såg massor med mystiska skuggor röra sig också.. I live to fight another day och det är ju mer än jag kan säga om mina vänner. Och jag som tänkte locka dit massa fiender. Sova, äta, sälja loot, reparera och uppgradera är planen. Får se hur långt pengarna räcker.

.113

Swashbuckler
Ok, 11 spänn blev 11 tusen så jag köper lite mer ammo, sover lite, äter lite och beger mig av igen. Mutantbiffarna börjar smaka ok, speciellt när man sköljer ner det med skäggis "te" för att inte bli så himla självlysande. Sen beger jag mig av igen, tänker att jag tar mig tillbaka, jag måste ta itu med de där skitkontrollerarna i elverket. Eller måste och måste, jag har inget bättre för mig..

.113

Swashbuckler
Jag går mot det lilla skeppet där jag anföll banditerna i ryggen, när jag hjälpte skäggis för länge sen, och ser en död stalker.. Ser ett levande vildsvin också så jag slänger mig upp på en sten som jag hoppas är stor nog. Det är den och jag hinner inte ens famla fram vapnet innan den sprungit iväg igen. Varför gick jag utan vapen? Jag är inte på zoo.

Iaf jag tar mig vidare, vildsvinet låter runt i kring mig då och då, men jag har inte sett till den. Låt mig vara om du inte tänker komma och anfalla mig.. Nåja, jag fortsätter.. Jag springer ju fort om det skulle behövas iaf.

.113

Swashbuckler
Jag blöder. Igen. Jag sprang for vidare och ner i ett litet vattendrag, där var det en stor sten som jag hoppade upp på. Tittar mig vilt omkring i området för att se om någon buffel eller nått håller på att rusa på mig, kollar mest vattnet också utifall man ser någon sån där osynlig äcklig skitgrej komma.. Ser mycket riktigt något pluppa till i vattnet! För sent inser jag att det är ett automatvapen som missat, blir träffad i axel och slänger mig ner bakom stenen. Skit. Skit skit skit. Måste ta ett stimpack också.

Jag lutar mig ut och ser en av dem en bit bort, han siktar mot mig men jag hinner skjuta mot huvudet. Han har hjälm men det räcker för att skada honom och störa hans sikte, skjuter en gång till medan han ryggar till lite och han är död. In bakom stenen igen, kolla runt på andra sidan skjuter en till som är på väg fram, rakt i magen, han faller ihop och förblöder ser det ut som, sliter fram haglet och stormar den tredje som håller i en granat på väg att kasta den, kommer fram hyfsat nära och trycker av. Död. Jag plockar deras saker och fortsätter. En av dem hade en sån där "camelback" så jag hoppas han inte var sjuk och tar på mig den, så behöver man inte stanna och dricka lika mycket på vägen. Snabbare framfart.

.113

Swashbuckler
Jag har en extra ryggsäck med mig insåg jag just, det är en inbyggd radiosändare i den så jag passar på att slänga den i en buske och stoppar i vapnen från gubbarna jag just spöade på. Å lite annat tungt. Så kan jag springa fort om det behövs och hämta det här senare.

Jag smyger upp för backen för att ta ut de där kontrollerarna, it's time for payback. Typ.

.113

Swashbuckler
Jag ser en av dem och skjuter den i huvudet, den verkar inte ens bli arg men jag träffade åtminstone. Skjuter en gång till, den går lite mot mig, massor med zombies går mot mig. Jag måste byta plats och tappar den ur siktet en stund, och efter ett tag återvänder zombisarna, så jag väntar.. Tillslut ser jag den igen, ett till headshot och jag tror den dör, det går förbi massa zombisar igen så svårt att se.. Long story short, jag ser en till, eventuellt samma, sänker den med (eller igen) och när zombiesarna kommer närmare drar jag min pistol. Eller det var iaf planen. Tydligen har jag stoppat den i väskan där borta. Sliter upp haglet och skjuter en av dem i huvudet och backar undan. Tar fram en granat, hoppas det funkar.

.113

Swashbuckler
Ok, jag är rädd, sjukt rädd, på riktigt.

Jag kastade en granat på zombiesarna, funkade perfekt, 4-5 stycken sprängdes bort och en granat till så var alla utom en stackare borta, han fick ett hagel i pannan så var det löst. ok, två skott fick jag skjuta för han rörde sig. Men ändå. Sen går jag vidare, hittar kontrollerarkropparna, hackar dem i småbitar och tar med mig, går säkert sälja senare.. Går tillbaka till väskan och droppar lite pistoler och sånt från zombies. Går in och ser ett "spöke" halvt osynligt elektriskt fenomen som lyfter saker och kastar på mig. Skiter halverst ner mig nä det börjar lyftas lådor i luften och slängs mot mig. Kastar en granat mot elpuffen och det gjorde susen, ok jag ljög igen, det krävdes två. Går vidare, hittar en kraschad helikopter, jag visste ju den va här *host, host* därför jag kom hit.. Hittar iaf lite kartor och annan info + två piloter som jag lootar lite. Nice. Letar vidare... Hittar en byggnad och går in i den, letar igenom, hittar lite småtjafs och en källare. Går ner en bit ner i källaren.

Går ner i det äckligaste, mest skrämmande ställe jag varit. Väntar mig spöken, monster, mutanter, demoner och allt. Möter inget. Håller på dö ändå av spänningen. Hittar en megakanon av någon elektriskt slag, en jättegausskanon ungefär. Hittar en ritning också. Behåller den. Går sakta uppför trappor och kommer tillslut ut igen. Vill inte vara här mer. Ser några dvärgmagiker, skojar inte, de är typ dvärgar, 140cm höga, bredaxlade och kan också psykiska saker bland annat kasta saker och göra en sköld.. Springer.

.113

Swashbuckler
Springer på en stalker som slagit läger, han börjar skjuta på dvärgarna. Jag överväger att lämna honom men vänder om och kastar lite granater. Tillsammans tar vi ut 3 st, jag lootar dem och inser att jag har för mycket skit på mig ändå så gevären och det jag lämnar i ryggsäcken får vara till en annan dag.. Däremot så hittar jag snart ett annat stalker gäng som är på väg väster om sågverket, tänker att det blir ju bra, det är inte lika läskigt där åtminstone, och borde vara lite närmare Skeppet iaf... Fel som vanligt.

Jag kommer fram, det är dimma överallt. Jag tappar bort gruppen efter bara några steg känns det som. Vågar inte direkt ropa efter dem ändå så jag smyger vidare. Jag ser spår av monster överallt. Det är ju för fasen nästan kväll också, halv sju redan. Jag kommer inte hinna tillbaka innan natten. Går mot sågverket, tänker att jag kan säkert sova där över natten. Smyger in innan för grindporten vid sydvästra sidan, den står på glänt och rostar. . . smyger fram till byggnaden jag vet har en övervåning, där är det nog säkert. Tillräckligt åtminstone. Så fort jag kommit fram får jag en enorm huvudvärk, det är inte bra. När man kommer tillräckligt nära en psykomutant så får man den effekten. Jag får näsblod. Det är en kontrollerare i närheten. Skit.

.113

Swashbuckler
Jag funderar på att kasta lite granater men inser att jag bara har 2 kvar och vet inte om det räcker, så jag smyger vidare runt byn istället. Kommer tillslut tillbaka till Skeppet, utan några problem egentligen, det är iofs mörkt ute och jag va som vanligt ganska rädd men jag har märkt att det är ganska lugnt ibland.. Ibland.

Väl där så säljer jag lite saker och stoppar undan resten, reparerar hjälmen för 2500 och sover. Äter lite mutantmat igen och sväljer ner det med en halvliter bubbelvatten, är för snål för att använda skäggis te. Sen ger jag mig ut igen, det är gryning så fortfarande lite mörkt ute men börjat ljusna. Några banditer skjuter mot mig så jag skjuter tillbaka lite. Haglar den ena två gånger och smyger och letar den andra, hittar den död i en buske bredvid. Måste ha träffat en lyckoträff med haglet så han förblödde? Vet inte, men tar med mig sakerna och säljer för 6000. Snabba cash.

.113

Swashbuckler
Köper lite extra skott nu och en pannlampa! så slipper man ha pistolen hela tiden när man är ute med de stora barnen. Jag har ungefär 2 val nu, jag kan antingen gå till ett ställe och utforska blodsugar grejer åt någon, vilket känns asjobbigt, eller så kan jag gå till kontroller grottan som jag sprang från tidigare. Jag har ju nästan blivit mästare på döda sånna så funderar mer på det... Det finns några brinnande ställen också men jag är inte riktigt i läge för det eftersom jag brinner så lätt. Måste lösa det på något sätt men behöver ny rustning för det, så.. Kontroller grottan it is.

Jag fick ett tips av någon på skeppet att viss sorts "röka" hjälper mot psykosaker, så jag styr upp det innan jag går in i grottan.. Känner mig lugnare måste jag erkänna. Jag ser den längre fram, den ger mig en psykoattack så blodet sprutar ur näsan och jag faller nästan ihop, håller på svimma. Det här var en dum ide. Sliter fram en granat och kastar den medan jag släpar mig runt hörnet, tar fram min andra och sista granat och kastar den också, jag dör nog nu hinner jag tänka innan psykomutantens kropp sprängs fram runt hörnet

Ok, jag är förvisso praktiskt taget döende ändå, men det känns bättre att jag tog den med mig. Kryper fram och kollar in den lite, till och med död så ger den av en konstig förvridande aura... men jag hittar iaf ett medkit på den så jag använder det direkt! jag kanske överlever ändå. Jag skär lös lite delar jag tror forskarna kan ha användning av, de sägs finnas någonstans i zonen, ska bara hitta dem. Måste nog skynda mig också annars kommer jag bara med en låda rutten köttsmet.

Mutanten har dessutom någon sorts artefakt på sig, skitbra den verkar sällsynt! nackdel: jag börjar bli radioaktiv igen.. Skulle haft med mig en låda.