RollforFumble;n147684 said:
Eftersom det är en paus i berättandet så slänger jag in en
länk till var man kan ladda ner Misery.
Varför har ingen gjort rollspelet S.T.A.L.K.E.R ??
Missade den här posten, men jo.. Jag har nästan saknat något sådant. Och jag hade gärna sett något free for all mmo aktigt sådant kanske.. men det skulle mest troligt faila hårt
ett co-op spel hade inte varit så tokigt heller. Jag vet det har kommit/ är på väg några varianter men det är också lite krig om rättigheter så har ingen aning vad som kommer hända med dem.
Men rent allmänt tror jag det är svårt få till ett bra rollspel av det, det är så mycket man inte ser som bara dödar en och det roliga är ju att "knäcka" det, vilket skulle försvinna lite om det bara är "slå en tärning" typ.. Går säkert göra men tror det är svårt få till riktigt bra.
Däremot älskar jag allt de fixat i misery. Man känner sig sjukt naken utan minimap. Det är grymt kul, men besvärande, att man aldrig ser om det är fiender eller vänner som förut.. För de som inte spelat förut så har man en liten pixelprick där siktet är ungefär (innan man siktar på riktigt alltså) som är vit. Den ändras i orginal till grön, gul eller röd, men i misery kan man stå rakt framför en blodsugande mutant och den är glatt vit precis som vanligt.
Man får heller ingen direkt varning före stormarna, är man nära båten hör man ju sirenen men är man en bit ifrån är det nästan kört. Man läker sämre från healing kits, så det är stim packs som gäller för snabb healing, healing kits är over-time grejer istället. Mat läker inget, däremot så läker man naturligt om man är mätt, men är man hungrig läker man inte alls. Så, man måste äta. Sover man blir man hungrig så då måste man äta. Sover man inte så blir man trött och börjar se suddigt osv.. Det finns koffein piller som motverkar men rent allmänt vill man sova.
Man har mindre ammo, det känns som att det är lämplig mängd nu, jag köper faktiskt ammo ibland och slösar inte direkt men måste ändå köpa lite..
Alla vapen man hittar på folk är trasiga typ, så det kostar multum att reparera.. Rent allmänt så är det mycket hårdare och jävligare än det varit i gamla spelen, som ändå va lite tuffa på svåraste svårighetsgraderna.. Men just det här att man har dåligt med ammo, inte hittar vapen och rustningar och jo just ja, artefakterna.. Finns ingen som sänker radiation längre, finns ingen som gör man kan bära massa mer.. å de påverkar procent så man kan inte slänga på sig ett gäng anti-eld artefakter och hoppa in i ett brinnande hus längre, utan nu är det så att om din rustning skyddar 0 mot eld och du har massa anti - eld artefakter så händer inte ett skit. De ÖKAR procentuellt ditt aktuella skydd. Så trots att jag hade tur och hittade en fireball artefakt på en fiende så ger det inget använda den... för jag har inget grundskydd.
Dessutom ger de radioaktivitet i inventoryt nu också, så man behöver kontainers för att bära med dem.. Bly varianten väger typ 5 kg, vilket är ganska mycket gear man inte kan ha med sig utan att bli överviktig...
Det är helt enkelt så att man tar inte med sig det man inte behöver längre, lämnar allt man kan i kistan innan man drar !
Och det finns quick release grejer till ryggsäcken så man kan släppa den om det blir strid, så man inte tyngs ner och dör om det skulle va så
rätt grymt.