Nekromanti Sa lycklig!!!

ripperdoc

Myrmidon
Re: Dagiskonsollens nyhetsvärde

Jag har inte missat poängen - du har gjort det glasklart att du inte anser dig behöva en PS3. Men jag ansåg det inte vara en vettig diskussion huruvida just du tillförs ngt nytt av en PS3 eller inte. Om folk aldrig skulle köpa ny elektronik, bara för att den inte infört helt nya interface, skulle det inte bli mkt köpt. Har man en dator som pallar samma kvalitet som PS3 så ja - då är det mindre motiverat att köpa en. Goddag yxskaft. (Visserligen anser jag att en Ps3 är mkt mer lättanvänd än en dator av motsvarande prestanda).

De flesta har dock inte så kapabla speldatorer som de kan koppla upp till sin HDTV och funderar de på att punga ut för en ny dator så kan de istället överväga att skaffa en PS3. För egen del skaffar jag gärna båda, när plånboken tillåter. Så, för att förhoppningsvis avsluta den här deltråden:

Wii är bra och nyskapande
Krille: Ja. RipperDoc: Ja.

Krilles mediedator är lika bra som PS3:
Krille: Ja. RipperDoc: Om du säger det så...

PS3 är inte lika nyskapande som Wii:
Krille: Ja. RipperDoc: Ja.

Krille vill inte ha en PS3:
Krille: Ja. RipperDoc: Visst.

PS3 är oanvändbar för alla eftersom Krilles datorsystem är lika bra:
Krille: ? RipperDoc: Nej.

Krille

Super Moderator
Re: Dagiskonsollens nyhetsvärde

Jag har inte missat poängen - du har gjort det glasklart att du inte anser dig behöva en PS3.
Du missar fortfarande poängen. Och du sammanfattar deltråden konstigt.

Sanjuro

Warrior
Re: Så lycklig (fast åt andra hållet)!!!

"Men det finns inte så mycket som lockar i PS3 utom Blue-Rayfunktionaliteten"

Finns det inte ett och annat spel som lockar?

Krille

Super Moderator

Finns det inte ett och annat spel som lockar?
Uhmmm... jo, kanske, *räknar på fingrarna* men... näe. De känns rätt utbytbara mot liknande spel på andra konsoller.

Sanjuro

Warrior

Det givna tillvägagångssättet i din situation är då förstås att skaffa sig några vänner som äger en PS3 och sedan subtilt influera deras spelsmak för att styra inköpen till din fördel. Om du bara sedan kan komma på anledningar till utdragna besök hos sagda kompisar (Anticimex, renovering, Norge invaderar ditt bostadsområde) så är biffen snart sak.

Men jag håller med dig om följande: Spel som spel! Jag ska köpa en PS3, men det är bara för att jag vill ha hyfsad prestanda på actionspel och andra krävande lir och för att jag har lessnat på att uppgradera min dator varje år.

Lorindor

Veteran
Grattis! (+ lite klagosång)

... För med det priset måste jag säga att det var en otroligt bra affär.

Själv inväntar jag min Wii. Jag gjorde misstaget att förbeställa den från Spelbutiken.se. Jag beställde 2-3 månader i förväg, alltså i god tid tycker man, men inte hjälpte det: inget paket kom den 8:e. Det var visserligen egentligen inte Spelbutikens fel, Nintendo hade givit dem färre enheter än de hade blivit lovade att få. Grejen är att Spelbutiken.se hade fått reda på det här i förväg och kontaktat alla sina kunder genom mail, men eftersom de inte har min mailaddress så sket dem i att kontakta mig. De prövade inte ens att ringa! Om det inte är dålig service så vet jag inte vad... Och om jag hade fått reda på det i förväg så skulle jag garanterat ha stått utanför Webhallen en hel vecka för att försäkra mig om att få ett ex. (Ja, jag är nörd. Varför tror ni jag hänger på det här forumet? :gremwink:)

Men det slutar inte där. Efter att jag ringt upp och tjatat några gånger så säger dem att jag kanske får den en vecka senare. Inte fick jag det. Senare ringer dem upp och lovar att de ska skicka Wii:n onsdagen innan julaftonen. P.g.a. julkoas på posten så kunde jag självklart inte förvänta mig leveras först den 27:e elller 28:e, så det blev en trist, Wii-lös jul. :gremfrown:

Den 28:e kom och gick utan någon Wii. Men min brorsa fick konstigt nog sin Wii. Han hade också beställt från Spelbutiken.se, men han beställde samtidigt som mig! Hur kommer det sig då att han får sin före mig? Jag ringer upp dem dagen efter och frågar ut dom och då får jag som svar att eftersom jag och min bror är släkt så skickade dem bara en till honom. "En enhet per hushåll" kan jag förstå när det är brist på konsoler, men det är ju två olika hushåll det handlar om! Vi beställde samtidigt, men det var ju ändå i två olika namn och till två olika addresser! Nu kan de inte ens ge någon uppskattning på hur lång tid det tar innan jag får min Wii...

Det här är inte första gången som jag har stött på problem med Spelbutiken.se. Gamecuben beställdes också därifrån innan releasen och den kom två veckor efter releasedatumet, de hade slarvat bort min beställning.

I frågan Playstation 3 vs. Wii vs. Xbox 360 så säger jag: Självklart ska man ha en Wii, mer kul för mindre pengar. Men jag kommer antagligen köpa en PS3 när den sjunkit i pris. Man måste ju lira spel som "Ico 3" och Metal Gear Solid 4. Xbox 360 är bara ytterst ospännande, spelutbudet består ju bara av sport- eller actionspel och alla kommer till något annat format till slut ändå.

- Lorindor, som hädanefter bojkottar Spelbutiken.se och uppmanar alla andra att göra detsamma.