Nekromanti Saga Trudvang klart

Andy

Vila i frid
Re: Arfert!

Det är Tomas som sitter på den, skicka ett PM till honom (om han skulle missa den här tråden).

Jag skulle också vilja ha en olåst förresten! :gremshocked:

neowyn

Swordsman
Re: Sättet att skriva

ja då kanske det är så att bristen är att jag inte läst DoD böckerna. Kanske är idee att skaffa dem...

Critos

Veteran
Språk

Jag måste säga att jag är särskilt förtjust i hur du löst språkkunskaperna, tycker att det alltid varit lite halvtrist att de alltid ligger och stör bland de vanliga färdigheterna. Riktigt bra att bryta ut dom, och ett riktigt bra system med fyra språknivåer!

Andy

Vila i frid
Re: Språk

Man tackar. Jag är själv helnöjd med det och håller med om de saker som du tar upp. :gremlaugh:

Får hoppas att Saga anammar systemet, om/ när Saga: Expert kommer. :gremwink:

Arfert

Facit
Re: Språk

sorry, det kommer aldrig bli nåt Saga Expert, för det är emot min designfilosofi. Möjligen kan man ju kika på det i en kommande second edition, men tanken med den att det ska vara ytterst få och varsamma ändringar... :gremlaugh:

Andy

Vila i frid
Re: Second edition

Aha, du gör som wizards och släpper en Saga 2.0. :gremlaugh:

Jag förstår vad du menar och jag håller med dig. Expertregler kan folk i stugorna göra själva. (Om det nu var det du menade?)

Arfert

Facit

precis... saga har ju sålt slut snart, och då kan man ju börja kika på en nästa version. Som dock absolut inte får kännas som ett annat spel, utan samma med några små uppdateringar och fix.

Arfert

Facit

framåt sommaren, kanske... vi får se. Har bara dryga 20 ex av Saga kvar, så kommer SF eller nån annan med en beställning snart så tar de slut.

:gremgrin:

Osbjer

Warrior
Re: Konv. rollperson

Jag skulle vilja ta upp grejen med konvertering till ytan igen. Jag tänkte snart spela Vildhjarta-kampanjen till SAGA Trudvang. Eftersom jag aldrig spelat DoD6 eller DoDT (endast 91) vet jag inte hur jag ska konvertera egenskapsvärden och kp till SAGA. Någon som har ett snabbt recept?

/j

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Vilket sammanträffande

...det är ju nämligen så att jag ska köra Vildhjarta med Saga jag också. Jag har dock valt att inte oroa mig så mycket över värden utan kommer nog att fudge:a och köra på känn rejält mycket, helt utifrån vad jag själv vill åstadkomma i stunden. Dock blir det väl någon form av grovkonvertering. FV behöver ju inte ändras man skador och kp måste ju helt klart ses över.