Nekromanti SAGA

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln SAGA
SAGA är ett rollspel i klassisk fantasy-miljö. Författarnas ambition har varit att skriva ett snabbt och lättspelat rollspel som inte tyngs ner av överlastade regler. SAGA ska vara lätt att komma igång med, och enkelt att spela.SAGA är ett nytt rollspel på svenska. Det utspelar sig på ön Albion, som ligger norr om kontinenten Arcaria i en värld inte helt olik vår egen på 1100-talet. Det samhälle som beskrivs i SAGA bygger i mycket på historiska fakta.

Men SAGA:s värld är också till stor del... (475 fler tecken)

Gå till artikeln

hel

Veteran
saga är ett rätt enkelt rollspel men väldigt roligt... jag och mina kompisar har suttit uppe många nätter och spelat detta.

Arfert

Facit
...då har jag lyckats med mina intentioner.. Saga SKA vara enkelt, och roligt! Det finns ju en hel del bra rollspel i Sverige, men när det gäller "fantasy"-spelen så tycker jag det saknats just ett enkelt instegsspel, som även kan passa veteraner (spelsvärlden är ju stor, ganska "verklig", och passar många spelstilar).

kul att du gillat det!

kalcidis

Hero
...men när det gäller "fantasy"-spelen så tycker jag det saknats just ett enkelt instegsspel, som även kan passa veteraner
Då tycker jag man har blundat för exempelvis det utmärkta spelet Västmark.