Nekromanti Sagan om Ringen-brädspelets expansioner

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag har just spelat mina två första partier av det väldigt trevliga Sagan om Ringen-brädspelet, och har lite frågor.

Jag har sett att det på engelska finns två expansioner till spelet, som kostar i runda slängar 400kr styck på Tradition. Är det någon som har testat att spela med dem, höjer de spelvärdet? Så mycket att de är värda den dubbla kostnaden mot grundspelet?

Hur är varaktigheten i grundspelet? Är det fortfarande kul efter tio omgångar, efter ännu fler omgångar?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag har forskat vidare lite i min egen fråga och det verkar som om expansionen "Friends and Foes" är något man verkligen vill ha. Den finns dock inte i svensk översättning utan man är hänvisad till den engelska utgåvan.
Mitt ex av grundspelet är dock på svenska och den gode försäljaren på Tradition sade att han hört att de engelska expansionerna inte passade med det svenska grundspelet. Någon som vet vad det är som inte passar? Att köpa ett ett nytt grundspel på engelska bara för att kunna köra med expansionen blir rätt dyrt, så det steget slipper jag gärna.