"Personligen har jag blivit allt mer och mer anti mot ett rollspel i Tolkiens värld. Den är allt för styrd av Tolkiens verk, om man nu inte väljer och spela i fjärde åldern. Att sedan ICE totalt misslyckades med att skapa 'Tolkien' känsla gjorde då verkligen inte spelet bättre."
Jag förstår inte riktigt här...om man använder Tolkiens Midgård som spelvärld så blir det dåligt för att det blir för kontrollerat av hans spelvärld, men ICE misslyckades för att de inte fick till stämningen i hans värld? Öh? Om man inte använder Tolkiens Midgård för att spela i Tolkiens Midgård så är det ju inte Tolkiens Midgård? Jesses vilken logisk vurpa, där flög däck, motor och förare åt varsitt håll...
"Risken är väl att, som någon skrev, det blir WoC som skaffar sig rättigheterna till eländet..."
Jo. Å andra sidan är jag nöjd så länge det inte är ICE...de sjabblade ju bort det så fatalt att man har mardömmar om deras system...
"Man ska iofs inte säga att filmen är skit utan att ha sett den, men det bådar då inte gott...Har svårt o tro det blir någon direkt höjdare...Behöver väl bara påminna om att det är samma studio som förpestar söndagarna med Xena o Hercules..."
Det där stämmer inte alls. Miramax är ett helt annat bolag än Renaissance Studios...dessutom, en film måste väl suga som innehåller så dåliga skådisar som Ian McKellan, Christopher Lee, Sean Bean, Ian Holm, etcetera... ; )
Däremot spelas filmerna in på samma ö som Xena och Hercules, alltså Nya Zeeland, men där spelade de in Willow också, och den gjordes inte heller av Renaissance Studios...jag tycker mig minnas ett okänt bolag vid namn Lucasfilm...
"Ursäkta, har någon sett en fem meter hög hund springa förbi?"
En RP i en av mina krönikor.<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by NisseHult on 2000-09-09 22:36.</EM></FONT></P>