Har skrivit ut formuläret och reglerna på ett A4.
Känner mig väldigt nöjd faktiskt
Vet inte hur hårt jag personligen ska köra på konceptet "På ett A4".
Först ska jag finslipa reglerna så de blir perfekta.
Jag tycker det vore riktigt coolt med ett "helt" rollspel också och inte bara på ett A4. Men då kanske jag behöver komma på en spelvärld mer utförligt och något lite mer eget.
Men jag har sett en del stavfel och ett problem med reglerna. Det är lätt att man blir för bra för fort och maxat allt i en färdighet. Därför vet jag inte om man ska få börja med 20 FP. Istället så kanske jag ska införa yrken och låta ex. en krigare får slå 1T6 extra i Närstrid, Avstånd och Slagsmål. Medan ex. en tjuv kanske får 1T6 extra i Lönndom, rörlighet och Retorik.
Hur blir man då bättre? Ja kanske får man ex. 1T6 ÄP för avklarat äventyr eller liknande. Dock ska jag återinföra att man får slå om ettor när man skapar rollpersonen.
Edit:
... eller så får man inte börja med 20 extra FP utan man helt enkelt har det man slagit i grundegenskaper.
Istället så får man nöja sig med erfarenhetspoäng efter äventyr eftersom de "formar" ens yrke eller så. Därför kan det också vara en poäng att ha introduktionsäventyr för nystartade rollpersoner som berör olika yrken.
I teorin då men inget som jag nog kommer skriva med.
Då får det ytterliggare en slogan. Skapa en rollperson på tre tärningsslag!