Re: Om husregler
Du tafsar på dig själv och hotar sedan att döda dig själv om du skulle göra den en gång till? (Jag har bara sett en bit ur ett enda avsnitt av Monster Garage, men jag gissar att det händer liknande saker i samtliga avsnitt)
Öh, vilket avsnitt var det?
Det brukar gå till så att de tar in en relativt tråkig bil, får en lagom sjuk utmaning (typ att den ska kunna klippa gräs i 160 km/h), river den i småbitar, tar bort allt som inte är häftigt, sätter dit häftiga saker, gör de häftiga sakerna häftigare och sätter ihop det till en bil igen, varefter den ges en läcker lack. Sedan testas den, klarar den uppdraget så får deltagarna en verktygslåda, annars slaktas bilen rituellt och spektakulärt. Till skillnad från liknande program (junkyard wars mfl) så är det skickliga yrkesmän och de har en vecka på sig, så de gör seriösa byggen som faktiskt skulle kunna klara sig på vägen i ett längre perspektiv. Intressant ur ett tekniskt perspektiv och man lär sig faktiskt en hel del av att se proffsen jobba.
Dessutom en bra liknelse för hur jag hanterar spelregler.
Skulle jag råka tafsa på mig själv så skulle jag snarare hota med att döda mig själv om jag inte gjorde det en gång till...
Ämen min högaktning för dig halveras verkligen varje gång du drar liknelser med Monster Garage... :^)
Det är väl på tiden att den kommer ner till rimliga nivåer...
Dessutom så finns det ju så många regler publicerade nu, att man väldigt enkelt kan plocka ens favvosar från olika håll och använde de som man gillar bäst.
Alldeles definitivt. Generica är gjort som ett hopplock av favoritbitar och gjort för att kunna användas som en källa med bitar att använda i andra spel. Det genomsyrar hela mitt tänkande.