Buhuu... Snyffs...
Hmm... jo... det tar lite tid för mig. Å andra sidan så ser duellitoreglerna ut att bli riktigt balla (jag lägger till nya grejer hela tiden. Senaste tillägget är att en rollperson kan rida på en annan rollperson, och att det fungerar lite speciellt i en strid. Liksom; en älva kanske vill rida på en stor gorilla, och då gäller det ju att de kan samarbeta om det ska funka något vidare) och de kommer ju snart (förmodligen efter jul, dock).
Det jag själv vill se är partyspel i 1890- och 1920-tal. Och så vill jag gärna se ett spel som heter "Eurodisco" där man ska få välja mellan två klasser: Sjungande tjej eller Rappande neger. Å så måste man ha ett bandnamn som slutar på två X, som Staxx, Flexx, Maxx å allt vad de hette. Å så gäller det att få med ens låt på så många samlingsalbum som möjligt.
Jag tycker afrika borde bli rollspel också. Afrikansk mytologi.
Förresten borde öststaterna bli rollspel också. Jag är så djäkla trött på japaner; de är som danskar, de är inte roliga egentligen, utan är bara tillgjorda och gör sig till för att lura andra till att tro att de är så speciela och skojfriska. Nä, nippofili känns uttjatat 90-tal. 00-talet kommer bli ryssomanernas decennium.
Å så skulle jag vilja att Monsters Inc blev ett rollspel. På riktigt.
Å så skulle jag vilja ha ett Pokemonrollspel där djuren verkligen knullar varandra. Liksom, jag vill inte samla monster och träna dem för att utveckla dem, utan jag vill avla dem och utföra genetiska experiment.
Å så skulle jag jättemycket vilja ha ett pysslande rollspel. Typ, som Harvest Moon där man odlar lite grödor och sköter om sina djur. Jag skulle helst vilja ha det som en sorts ambulerande bondgård/restaurang-rollspel, där man både odlar grödor och föder upp boskap för att sedan tillaga mat åt de varelser som man möter på ens resväg. Det skulle vara jättekul.
Å så fanns det ett nummer av Spindelmannen där han mötte en typ som hette "Samlaren"; och den här samlaren åkte runt i ett rymdskepp och samlade på sig balla saker från alla de planeter han besökte. Spindelmannen diggade förstås inte att vara insamlad, så han försökte fly, och då visade det sig att samlaren var rätt ball eftersom han hade samlat på sig så mycket gadgets på sina resor: Han tog på sig en maxad skyddsrustning från maskinplaneten Betachrom:4, sedan blåste han i en ormpipa för att väcka den paralyserande jättekobran från sandkometen Ariachne till liv, och bussade mördarbin från Sirius på spindelmannen, osv osv osv...
Jag skulle vilja ha ett rollspel där man var en samlare, å så skulle man få åka omkring som man ville i en oändlig rymd och besöka olika dimensioner som alltså alla skulle vara andra rollspel. Så... Vill man plocka på sig en jätteamöba från Mutant och använda det för att absorbera upp ett kungstroll från Trudvang? Eller vill man kanske leta efter en balrog i Moria innan man reser vidare genom rymden för att leta efter en hunting horror? Eller vill man leta efter en mekanurgisk manick från Gondica och ställa på en hylla bredvid ett hyggelmonster?
Kul, kul. Extra kul vore det om hela konceptet gick ut på att man skulle vara lite slarvig och att det hela tiden skulle handla om att få ordning på ens insamlade objekt. De skulle hela tiden rymma och förstöra för varandra. Total kaos.
/Rising