Starchallenge STO och UTS
Oj det är minskat som fan. Det blev 1600 sidor med världen som är på 500 times new roman 12 pt med 1,5 linespacing. Men en värld får i min välrd (hehe) vara hur lång som helst om den inspirerar.
Så 1100 sidopr regler med kampanj. Ett introduktionskapitel på över 40 sidor kändes lite... fel.
Nu är systemet och introduktionen på 14 sidor. Rollpersonen omkring 30. Para-energi ca 20 tror jag(enkelt typ magi), Färdigheter kring 50. Strid kring 70, Strid m fordon kring 20. Fordon och droider är inte klart än. Just nu 56. Teknologi kring 50. Sysselsättning ej klar men drygt 30 med 30 yrken.
garamond 12 pt single line spacing. Det är totalt drygt 300 sidor vilket är en banting på fler 100%
. 300 kan nog verka lite mycket för folk iofs. Det är 200 mer än jag tänkt. Men det är skrivet som om det skulle ges ut och inte bara för mig själv.
Jaja jag får väl bassning för storleken. Jag är rätt nöjd iaf. Särskilt med reglerna.
Blir nog klart för en beta i veckan. Tänkte lägga ut det här lite senare i höst/vinter då jag själv hittat de värsta buggarna om folk vill speltesta.
Annars ser reglerna bra ut. jag har skapat System 9 som bygger på T6 systemet med strategiska satsningar som jag blivit väldigt nöjd med men det är itne testat än. Steget bort från BRP känns skönt. Fokus har lagt på karaktärsskapande, narrativt rollspelande och att ha KUl vid spelbordet och rört sig långt bort från detaljism. Det är friare och inte så regelstyrt. Ungefär så ser det ut skulle jag tro om jag drar det enkelt. Känner mig iaf väldigt nöjd och det är skönt då man märker att man kan koppla på gamla regler från ett kapitel direkt in i ett nytt för att lösa en massa problem. Då har man fixat ett ganska honomgent system tror jag även för de som vill göra äventyr eller bygga ut det.
Aja nu ska jag inte tköta mer om det. Men så ligger det till. Kul att du fråga