Nekromanti Saker som gör andra saker bättre

Dilandau

Myrmidon
På Fenixforumet skrevDimfrost att "Blir inte Mars alltid bättre med kanaler?"

Vilket fick mig att fundera. Jag tycker allmänt att filmer alltid blir bättre som det finns med en apa. Gärna en stor apa. Därför tycker jag King Kong är helt fantastisk!

Fantasy blir nästan alltid bättre om det finns med bittra, intelligenta föremål, eller möjligtvis kortväxta (män likväl bittra) humanoider.

Vad har ni för konstiga fäblesser? (stavas det så?)

Troberg

Sinister eater
Pulsjets. Allting blir bättre med pulsjets. 150-170 dB glödande, eldsprutande, bränsleslukande motorer som är lika enkla och subtila som en knytnäve i ansiktet.

Ekranoplan. Vilken SF-miljö blir inte tuffare av att kunna blåsa fram i hög fart en meter över marken?

Kvinnliga bröstvårtor. De gör alla spel bättre.

Floder. Floder är så underbara att förlägga en handling längs. De har en enkel, men ändå varierad miljö, och är späckade med metaforiska innebörder.

Uppfinnare. Kampanjer mår bra av uppfinnare med galna manicker.

Storuggla

Champion
"Jag tycker allmänt att filmer alltid blir bättre som det finns med en apa."

Exakt! Bra! Mer apor! De gör allt bättre!

Storuggla, drillcat!

dream

Hero
Du menar saker som:
* Räksallad till burgaren
* Majonäs på ostmackan
* Kaffe till allt annat
* Sims2 Djurliv till Sims2
* Realism till fantasirollspel

??? Nå många matrelaterade saker, jag är hungrig...

Dessutom kan ämnet hålla på i evighet. Jag hejdar mig nu.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Stora maskiner med retrostuk. (Diesel- och steampunk ser därför alltid häftigt ut.)

Troberg

Sinister eater
Stora maskiner med retrostuk. (Diesel- och steampunk ser därför alltid häftigt ut.)
Japp. Helst i gjutjärn, med skorstenar som bolmar eldblandad tjock svart rök.

Krille

Super Moderator
Jag är svag för rävar, katter och samurajsvärd. Finns det med minst en av dessa så är jag nöjd. Bäst vore förstås en räv- eller kattflicka med samurajsvärd (eller en av varje!), men det är inte ofta som jag får se det.

Och svenska bilar är jag svag för, i synnerhet i amerikansk film. En amerikansk film blir alltid bättre om hjälten eller skurken kör en Saab. Helst en rostig gammal årsmodell också, inte den nya skiten.

Svenska i amerikansk film är också helt underbart. Det finns få saker som är så mysigt som en sur Stellan Skarsgård som muttrar "helvetes jävla skit" när han jagas av en bunt smådinosaurier.

Troberg

Sinister eater
Det finns få saker som är så mysigt som en sur Stellan Skarsgård som muttrar "helvetes jävla skit" när han jagas av en bunt smådinosaurier.
Ska man vara petig så är det Peter Stormare som brukar göra det i den situationen.

Svenska i amerikansk film är också helt underbart.
"Jag har en tolvtums penis."

Helt obetalbar kommentar i en amerikansk film!

MrG

Swashbuckler
Mat blir vanligtvis bättre av kryddorna parmesan, bacon eller grädde.

Humor blir bättre av våld

En film blir bättre av Humphry Bogart (eller Scarlett Johansen, mmmm... Scarlett)

Kaffe blir lite bättre av mjölk

Livet blir bättre av sömn

Hösten blir bättre av en liten semester

Relationer blir bättre av kroppskontakt

Humöret blir bättre av jazzmusik

PAX

Jordisk Äventyrare
"Spring era jävlar" - Dolph Lundgren med granatgevär.

"Vad ska du ha för hästen?" - irriterande svensk när bröderna James & Younger ska råna en bank i filmen The Long Riders.

Rising

Vila i frid
Fantasy blir bättre av reptiloider. Om alla fantasyspel bytte ut sina dvärgar mot reptiloider så skulle genren vara mycket häftigare. Och reptilkvinnorna skall vara sexiga, annars får det vara.

Fantasy blir också bättre av insektoider. Först hade jag problem med alla jättespindlar och jätteinsektsvarelser i D&D, men nu på senare tid har jag kommit på att det är just detta som är jänkarnas eget bidrag till fantasygenren. "So hey, ni europeer har myter, legender och flera tusen års rika kulturhistorier? Okey, men vi har fuckin' nasty creepy crawlies här ute. Så det så. Det är vad vi kommer tillföra genren." Och det har de gjort bra. Ice Devil (eller vad den nu heter) är jättesnygg.

Porr blir bättre med små bröst. Jag drömmer om den dag då bröstförminskningar blir poppis i branschen.

Hamburgare blir bättre med bacon. Hey, jag tycker nästan att all mat låter godare om den serverades med bacon. Jag är exemeplvis jättesugen på att ha bacon i en ceasarsallad, att ha bacon på en tournedos rossini, att ha bacon runt grillad lax och att ha bacon till... hmm, har jag ens ätit en baconsmörgås? Jag har i vart fall ätit på tok för få! Jänkarna stoppar in små baconbitar i sin potatismos; fatta hur gott det låter!

Choklad blir godare med apelsin. Vad heter det; apelsinkurant? Ett tag fanns det en chokladdryck (typ oboy) som hette Options som dels var anpassad för slackers (man hällde den inte i mjölk (slackers har aldrig mjölk hemma) utan kokande vatten) och som dels hade apelsinchokladsmak, och det var typ den godaste och bästa matartikeln jag någonsin upplevt. Har inte sett produkten sen dess...

Elvis blir bättre med fett och paljetter. Fat Elvis är the shit.

Världskrig blir bättre med osmanska imperiet.

Risifrutti blir bättre om man tillför en extra likadan Risifrutti gjord av antimateria.

magoo

Hero
Filmer blir alltid bättre med helikoptrar. Helikopter är det coolaste fordon som finns och om jag hör helikoptersmatter ryser hela jag av välbehag.

TV-serier blir alltid bättre med britter i, engelsmän gör sig ruskigt bra i TV.

Musik blir alltid bättre med flärpiga gitarrer. Jag har ingen aning om vad den korrekta termen är, men det låter som att den som spelar har lossat lite på strängarna.

Ostbågar blir alltid bättre av en rejäl luftning. Precis som ett gott vin ska ostbågar luftas, gärna till nästa dag. Fast så länge brukar de aldrig räcka...

Och eftersom det är fredag - sex blir alltid bättre med kläder på...

Storuggla

Champion
Julmust är bättre avslaget. Cola för den delen med. Allt är bättre med en apa. Allt är bättre med te. Och katter.

Storuggla, och kanske leonbergers