Nekromanti Saker som gör andra saker bättre

Troberg

Sinister eater
Helikopter är det coolaste fordon som finns och om jag hör helikoptersmatter ryser hela jag av välbehag.
Ja, att stå alldeles under en helikopter är mäktigt. Ett jetplan som blåser förbi på full fackla på låg höjd är också häftigt, speciellt när tryckvågen precis passerat och ljudet kommer rullande in.

Och eftersom det är fredag - sex blir alltid bättre med kläder på...
Är du tokig? Det är ju massor av gosig kroppskontakt som är grejen!

Ostbågar blir alltid bättre av en rejäl luftning. Precis som ett gott vin ska ostbågar luftas, gärna till nästa dag. Fast så länge brukar de aldrig räcka...
Och ostbågar blir bättre av att ätas med gaffel. Eller snarare, allt annat blir bättre av att inte beröras av ostbågskletiga fingrar.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Fantasy blir bättre med robotar, eller något robotliknande substitut, som till exempel golemar. Märkligt nog gäller inte alls samma regel i science fiction.

Och så blir, som Storuggla redan påpekat, allt bättre med apor.

/tobias

Troberg

Sinister eater
Märkligt nog gäller inte alls samma regel i science fiction.
Det är bara för att du inte mött Otto Matt. Otto är nästa generations varuautomat, som följer efter kunderna och tjatat på dem med en maskins envishet tills de köper något (eller slår sönder honom). Sedan börjar han tjata om nästa vara. Fyller man inte Otto med varor så inskaffar han varor "with extreme prejudice", vilka han sedan säljer tillbaka till de ursprungliga ägarna. Naturligtvis är Otto självreparerande och tenderar att byta ägare efter att ha "förlorats" i poker.

Dessutom är Ottos utbetalningsmekanism trasig, så inte ens ägaren får ut några pengar ur honom.

Ceram

Hero
allt blir bättre

allt blir bättre med snyggt omslag

allt blir bättre med goda mackor

allt blir bättre med folk som är smutsiga och gråter

allt blir bättre med passande musik

allt blir bättre med choklad

allt blir bättre med tvättbjörn

allt blir bättre med nyponsoppa

allt blir bättre med kartor

magoo

Hero
Man behöver ju inte ha så mycket kläder på sig... skor är också kläder.

Och ostbågar blir bättre av att ätas med gaffel.
Jag rekommenderar pinnar, gärna rookiesticks. Inget kladd och de räcker länge.

The_Gorger

Hero
Ka' slatch!

Mat blir bättre om den äts med pinnar, oavsett mat. Kan den inte ätas med pinnar kan den skippas helt

Allt blir bättre med piskor. En crappy film kan bli hur bra som helst med piskor (Indy, Welcome to the jungle, Underworld m.m.) Ett rollspel utan piskor kräver förbättring. Piskor kan vara långa, korta, smala, tjocka, men alltid vackra. Svärd som förvandlas till piskor. Piskor är så unisex också. Ka' slatch!

/Gorger, skriver stats för piskor i Gondica...

Pom

Swashbuckler
Ostbågar blir alltid bättre av en rejäl luftning. Precis som ett gott vin ska ostbågar luftas, gärna till nästa dag. Fast så länge brukar de aldrig räcka...
Jäklar, du har exakt samma smak som min fru. Avslagna ostbågar är en stor delikatess för henne.

Håller för övrigt med om engelsmännen som TV-världens adel. Nazister skall tala brittisk engelska. Romare skall tala brittisk engelska. Ryssar skall tala brittisk engelska. Svenskar skall tala brittisk engelska. Rymdfarare skall tala brittisk engelska.

Big Marco

Läskig

Vad trist och fantasilöst det lät - att sålla bort stayups, stilettklackar, strumpebandshållare, nylonstrumpor, korsetter, etc.

Rising

Vila i frid
Vad trist och fantasilöst det lät - att sålla bort stayups, stilettklackar, strumpebandshållare, nylonstrumpor, korsetter, etc.
...och för att inte tala om alla läckra accessoarer som hon kan ha på sig!

...

Huh? Får jag ingen trumvirvel?

Troberg

Sinister eater
Jag har inget mot att börja där, men i slutänden finns det inget som matchar känslan av hud mot hud.

Och du är inte min typ, så det är inte lönt att försöka...

G

Guest

Guest
Rockyscener

Jag älskar när man i film gör saker under några korta klipp till tuff musik. exempelvis: Tränar, förberedelser eller andra större förändringar av personen...

Att sammanfatta förändringar eller en resa på kort tid till frän musik är något jag bara myser till....

Klassiker:

* Alla Rocky filmer - Rocky tränar och blir stenhård
* Commando - Arnold förbereder anfallet mot skurkarna genom att ladda sina vapen och sminka sig :)
* Dirty Dancing - Dansträning på hög nivå

Sodivra

Champion
Kvinnor blir bättre med kort hår.

Bombsäkert.

Anime blir bättre med musik och män blir bättre med hattar.

Och att slänga in ett läbbigt moraliskt budskap gör allt bättre.

Johan K

Gammal & dryg
Vad har ni för konstiga fäblesser? (stavas det så?)
Must, allt blir så mycket trevligare med jul-, påskmust. Specielt om den är sådar helyllekall.. MUMMS ! :gremlaugh:

Ananrs så vette katetn, har väll inga dirketa fäblesser.

Nightowl

Champion
...indiandräkt, blåställ, ringbrynjebikini, knähöga ridstövlar, pudrade peruker...

Erik