Nekromanti Saker som INTE borde bli rollspel

Ackerfors

Alas, your rapids!
Du skulle bara veta... [ot]

Få är de lyckliga som haft tillgång till Yassilus-erotiken, men i lucka 24 hade jag tänkt att släppa den fri för allmän beskådning, men nu måste jag visst byta eftersom du avslöjat mig. Inte min förlust dock...

Pendragon

Swashbuckler
Buffy The Vampire Slayer
Trots att jag inte är någon Buffy-fan så måste jag säga att det där rollspelet är riktigt bra. Väldigt välskrivet faktiskt.

/Joel - som förvisso också gillar All Flesh Must Be Eaten

Anders Åstrand

Swordsman
tja, jag kan tänka mig att det kan vara kul att party-rollspela porrfilm, handlingen brukar vara aldeles suverän, och nakenscenerna skulle vara spelets motsvarighet till strider.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Men då måste man verkligen gestalta rollerna så det tycks som om de spelas av arbetslösa svenska skådespelare som inte har något annat att göra.

Nightowl

Champion
Pokémon-spel

Jag är själv rejält förtjust i Pokémon som kortspel, och spelet Cute and Fuzzy Cockfighting Seizure Monsters verkade ganska OK; fast jag känner inte för Tri-Stat...

Jag och min fästman har funderat på en Pokémon/Stormbringer crossover; man spelar dekadenta melnibonéiska småungar som summonerar demoner och låter dem slåss mot varandra ('Arioch, I chose you !'). Sedan finns ju redan Pokéthulhu , vilket tillsammans med Ninja Burger borde finnas i varje anständigt hemman.

Erik

Rosen

Myrmidon
Re: Vad skulle vara så fel med ett porrrollspel, då?

Ett porr-rollspel kan nog pryda sin plats i bokhyllan, särskilt om det är illustrerat, fast jag misstänker att det skulle vara roligare att läsa än att faktiskt spela.
Ett porrfilmsrollspel, däremot... Om det ska vara troget sin förlaga så ska det innehålla sänghalmsregler som är sitt gebits motsvarighet till Phoenix Command i detaljnivå och - framför allt - spelhastighet. Ett juck per runda, typ.
Jag menar, när man sitter och kanalsurfar så kan man komma förbi en p-rulle på TV1000, zappa vidare och se lite snuttar på andra kanaler, stanna till någonstans och titta ett par minuter eller läsa ett par text-TV-sidor, bläddra förbi samma kanal igen... och det är fortfarande exakt samma scen, med samma par som håller igång i samma ställning - eventuellt ur en ny kameravinkel, om man har tur. Har man stannat till en längre stund på någon kanal kan de möjligen ha hunnit vända på sig.
Som film betraktat kör ju gamla ryska långfilmer med rena rockvideo-tempot i jämförelse.

--
Åke

chrull

Stockholm Kartell
Hey. hur kan du dissa mig sådär för att sedan försöka gömma dig bakom en orkworld-diss?

Jag vill ha Aphex Twin The RPG. Det ska handla om att köra tank, knarka, hoppa runt och fightas i stora fluffiga nalle-dräkter samt att åka hiss.

Vid närmare eftertanke så... njaeee..

chrull

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Hey. hur kan du dissa mig sådär för att sedan försöka gömma dig bakom en orkworld-diss?"

Äsch, jag dissade inte dig, men det var du som skrämde mig genom att visa Aphex Twin-videos på pre-dancon... :gremsmile:

:gremgrin: <- Aphex Twin-leendet säger allt...

Radagast

Swordsman
Göran Persson, the Roleplaying Game
Socialdemokratiska Arbetarpartiets Rollspel (även om det säkert skulle bli mycket intrigrollspel, som jag gillar)
Systembolaget RPG

// Radagast

Radagast

Swordsman
"Jag ser helt klart en öppning för en sjukt lång Rederiet-kampanj med flera olika spelgrupper som påverkar varandra, med riktiga regler för SL-mutor och spelar-backstabbing. Fisktank extraordinär!"

Bara inte lajvarna antar detta innan bordsrollspelet...polisen skulle få fullt upp att de inte skulle hinna med bilstölder (hmm, de gör de ju inte ändå, men...)

// Radagast