Nekromanti Saker som inte borde bli rollspel

DarkMystic

Swordsman
Ja nu vet vi vad folket vill ha men man kan väl lika gärna se vilka rollspel som borde aldrig skapas...

Titanic The Roleplayinggame Ett engångs äventyr där du kan vara gott som vad som helst och angsta tills hela skiten sjunker under havet...

/DarkMystic som undrar bara...

Marukusu

Hero
The Grave RPG
Rollpersonerna har alla dött och ligger fridfullt begravda i varsin kista på en kyrkogård. Punkt.

Lord of the Seabass
Ett fiskerollspel.

DarkMystic: Slanns & Wannabes
Ett rollspel där man som vandöd Slann skall förinta onda wannabes är ju en riktig rysare...

Skämt åsido så är nog ett seriöst rollspel som utspelar sig på ett kontor (eller i en evig bilkö) i realtid jäkligt tråkigt.
En annan tråkig grej är när man har en träig SL till vilket rollspel som helst. Med en bra och fantasifull SL så kan nog t.o.m. en omgång "The Grave RPG" vara hur kul som helst.

MVH
Marukusu, tycker till igen

Hjalle

Swashbuckler
Fame factory, Big brother, Robinson, Farmen och hela joffla skiten... Fast om man gillar det (jag sa om) så kanske det sku' va' kul. Isch ja...

-Hjalle, spyr i sömnen.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Slackers - The Nothingness

Man hänger omkring hos polare och spelar tvspel, tittar på TV, pratar strunt och drömmer och dom flick/pojkvänner man inte har. Detta tror jag vi alla redan har gott om och är således ingenting man vill fly till :gremwink:

/Naug, eskapist

G

Guest

Guest
Man hänger omkring hos polare och spelar tvspel, tittar på TV, pratar strunt och drömmer och dom flick/pojkvänner man inte har. Detta tror jag vi alla redan har gott om och är således ingenting man vill fly till
Sånt där är ju skitball, att bakfyllesofta framför datorn och småknarka runt i köpcenter. Skitbra som uppvärmning inför håglöst våld senare på kvällen.

DarkMystic

Swordsman
DarkMystic: Slanns & Wannabes Okej den var riktigt dålig men vilket regelsystem? :gremcrazy:

Terror on Marukusus street!
Rollpersonerna består av ett gäng ungdomar som råkat retat Marukusu och måste nu fly undan hans otroliga vrede(lol)...

Eon 4 Special Edition Ännu mer regler. Ännu mer tärningar att hålla reda på OCH dessutom över 999999999 olika extra skador.

/DarkMystic nöjd med Eon2

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
That sinking feeling

Titanic The Roleplaying game: Ett engångs äventyr där du kan vara gott som vad som helst och angsta tills hela skiten sjunker under havet...
Finns som rätt fiffigt äventyr till GURPS Time Travel. Hjältarna kan faktiskt komma undan.

Eksem

Champion
Re: That sinking feeling

Borde inte det ta udden av hela angst-grejjen? Utifall att man nu misslyckas med att rädda skeppet kan man ju alltid försöka igen, liksom. I vilket fall räcker det förmodligen inte till ett helt spel.

Johan K

Gammal & dryg
Har väll inga direkta tanklar om vad som inte skall göras till rollsepl...
men som jag svarade förra gpngen den här idéen var uppe... Jag skulle ALDRIG få för mig att lira nån form av dokusåparollspel... Skulle inte enns röra det med en tång. :gremtongue:

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Re: That sinking feeling

Man ska inte rädda Titanic från att sjunka. Det är två ömesesidigt fientliga grupper tidsresenärer ombord som ska se till att vissa individer överlever/dör för att styra framtidens utveckling på ett för den "egna sidan" önskvärt sätt.

Spelsystemet innehåller dessutom en lömsk sak som kallas observationseffekten. En viss tidsresenär kan inte ändra på händelser som hon själv har bevittnat. Om man gör fel kan man inte rätta till det i efterhand.

Detta är inte ett spel utan ett ensmat äventyr som kan skjutas i en en tidsresekampanj.