Nekromanti Saker som inte varit inspiration!

G

Guest

Guest
Re: D&D the movie

Ja egentligen var jag nog en av dem som tyckte bäst om D&D-filmen. Det vill säga, jag mådde inte dåligt av att titta på den.
Men just labyrinten reagerade jag på. Var det ens en labyrint? Det var snarare fyra-fem rum på rad. Labyrinter ska man väl kunna gå vilse i? För om det där var en labyrint så bor jag i en labyrint, och varje dag cyklar jag till en skitstor. Det är i.o.f.s. en skön tanke på något vis...
Men visst, den filmen hade sina kvaliteter faktiskt, många fler än vad folk vill erkänna...

Robban

Hero
Shadowrun - Germany

Såsboken Germany till shadowrun (tredje utgåvan? Jag har andra...) är faktiskt mycket bra, om man nu funderar på att köra europeiska äventyr, annars är den tok-onödig. Just att den är skriven av tyskar hjälper extremt mycket, då de tänker på saker som en utomstående skulle anse vara oviktiga.

Gordeg

Hero
Re: Ni gör det för lätt för er...

Men nu efter många år har jag fortfarande inte låtit en enda SLP inspireras av någon medlumpare eller lustigt befäl.
Jag hade en fänrik som hade varit ett skickligt befäl om det inte varit för att han hade problem med att uttrycka sig verbalt (!). Varför han valt att bli yrkesofficer orkar jag inte ens försöka tänka på. Hur som helst är han en utmärkt förebild när jag vill gestalta en inept militär.

Varför skrika "Tystnad! Lyssna på era instruktörer!" när man istället kan skandera "Nu får ni eeehh... vara tysta eeehh... stå inte och titta inte åt nåt annat håll eeehh... titta på dom som eehh... håller på där borta istället!"

Gordeg

G

Guest

Guest
Re: Shadowrun - Germany

Jag tyckte att den led av samma problem som Neotech offensiv. En oändlig uppradning av statistik och fakta gör att även om den är fylld med matnyttigheter så orkar jag inte läsa mig fram till dem...
Men det ska tillägas att jag inte har Shadowrun utan köpte boken för 15 kr med förhoppningen att jag skulle kunna sno saker till andra spel. Så mina åsikter om den kan knappast kallas rättvista.

Staffan

Myrmidon
Bah! Saker som inte inspirerat är:

Bingolotto (stay away evil you!).
En av mina roligaste rollspelssessioner någonsin var när jag spelade Landhajen II på BSK -96 (det KAN ha haft något att göra med att klockan var två på natten och man var upphajpad på cola och chips). Där figurerade den muterade valrossen Tåget Karlsson i en biroll, som ägare till bingohall. Så visst kan Bingolotto inspirera!