Håller med om samtliga punkter här! Alverna är underbara i att de som bäst är en instabil allierad, som oftast jobbiga jävlar man inte vill ha så mycket att göra med.Imperator;n83588 said:INTE alver som spelbar varelse. Järnringen har gjort det mest intressanta av alver jag läst på många år och att öppna upp dem för spel skulle bara ställa till det. Nej. Nej nej och åter nej. Däremot skulle jag gärna se mer info om Järnpakten. Hur dess agenter arbetar, vad alverna kan tänkas göra för sina allierade, etc.
Mer om dvärgarna. Behöver inte inkludera dem som spelbar varelse men det behövs mer än den korta info som redan finns. De behöver bli en integral del av världen om de ska finnas.
[...]
Beskrivningar av städerna och forten i Ambrien. Mer geografi överlag. Men det är så klart mer passande för en världsbok eller kanske spelledarbok.
holmstrom;n84014 said:Håller med om samtliga punkter här! Alverna är underbara i att de som bäst är en instabil allierad, som oftast jobbiga jävlar man inte vill ha så mycket att göra med.
Mer info om världen/raserna/kulturerna överlag tycker jag är viktigt. Möjligen behöver inte allt vara i spelarboken, dock.
Ja. :wink:Krille;n84095 said:Är det bara jag som faktiskt gillar alver och gärna skulle vilja kunna spela sådana, skitsamma hur klichéiga de är?
Alla gillar väl alver, frågan är bara om man som SL vågar släppa loss dessa awesome varelser som fullfjädrade rollpersoner? Som spelledare får jag ju redan spela så mycket alver jag villKrille;n84095 said:Är det bara jag som faktiskt gillar alver och gärna skulle vilja kunna spela sådana, skitsamma hur klichéiga de är?
MAn får reda på mer om Resar ursprung i Väktarens VredeJongel;n86035 said:Jag ser gärna lite mer om vättar, resar, bortbytingar och även barbarfolken. Ambrier och deras historia beskrivs väldigt utförligt medans ingen ens vet vart resar kommer ifrån? Inte ens de själva?
Den eviga nattens riddare hade förvisso en liten del om vättar, dock som sagt, ganska liten.