Nekromanti Sakfråga: Gamla dogmarollspel

Nightowl

Champion
Om jag vill vidareutveckla ett gammalt dogmarollspel, vilket definitivt innebär att det kommer att bryta mot dogmareglerna (= för stort!), ska jag göra det i Dogma-forumet, eller i Rollspelsmakarforumet?

Frågan ställs naturligtvis till redax i första hand, men...
Erik

Ackerfors

Alas, your rapids!
<blockquote>Ett forum för skapandet och diskuterandet av rollspel i miniformat, skrivna efter Trobergs Dogmamanifest. Forumet är också hem för den årligen återkommande Trobergs Dogmautmaning, där årets bästa dogmarollspel koras. Här ska allting som har med dogmarollspelen diskuteras.</blockquote>
Så står det i beskrivningen för dogmaforumet och om det inte är ett dogmaspel du skriver (vilket det inte var eftersom det blev mer och större) så bör det vara på makandeforumet. Å andra sidan finns det inget som säger att dogmaspelen enbart får utvecklas på dogmaforumet.

Men i ditt fall: Makandeforumet.

Troberg

Sinister eater
Om jag vill vidareutveckla ett gammalt dogmarollspel, vilket definitivt innebär att det kommer att bryta mot dogmareglerna (= för stort!), ska jag göra det i Dogma-forumet, eller i Rollspelsmakarforumet?
Jag tycker att det är OK att diskutera det i dogmaforumet så länge det fortfarande är ett litet spel. Börjar det däremot bli ett fullstort spel så kanske rollspelsmakarforumet passar bättre. Jag tror att du känner själv när du vuxit ur dogmatanken.

Nightowl

Champion
Det "nya" består främst av två enorma slumptabeller som tar upp minst två A4 till! :gremooo: Och kanske en HEL A4 extra med stuff!*

Jag tror jag tar mig till makarforumet; jag kan ju länka till Dogmaforumet om nån mot förmodan inte fattar bakgrunden.

Erik

*Jag har en ny teori om att spelmaterial kan indelas i stuff, fluff, och gruff. Återkommer.