afUttermark
Swashbuckler
Jag kan tänka mig att spela Rabdo Rahna Iller
The iller the killer...Jag kan tänka mig att spela Rabdo Rahna Iller
Var det en referens till Ichi the killer ?The iller the killer...
Urusel ordvitsVar det en referens till Ichi the killer ?
Ok tänkte att det kanske var en referens till animen Ichi the killerUrusel ordvits
Vad han sa' ^Så jävla snygg!
Lite längre än jag föreställt mig dvärgar och ankfolk men inte lika långa som människor ~165 cm? De är dock slankare än dvärgar så de väger nog inte mer. Jag har också föreställt mig att de är kortare än vargfolk som upplevt som människolånga.Och vi har redan en fråga till dig @Illern. Hur lång är ett illerfolk?
Korrigerat:Och vi har redan en fråga till dig @Illern. Hur lång är ett illerfolk?
Det låter rimligt, men jag skulle lägga Svartalf i samma kategori som Illrar - längre än ankor och dvärgar, men kortare än människorSom jag sett de spelbara tänkande arterna framför mig:
Kortare till längre:
Svartalfer
Dvärgar och ankfolk
Illerfolk
Människor och vargfolk
Minotaurer
Det är nog lätt att glömma hur kort under 150 cm faktiskt är. För att inte tala om hur lätt man bli. En liten höftvickning blir en rejäl tackling mot en 120 cm varelse på under 40 kilo om man själv är 175 och väger 80 kilo. 120 är max brösthöjd på 175 cm varelse.Det låter rimligt, men jag skulle lägga Svartalf i samma kategori som Illrar - längre än ankor och dvärgar, men kortare än människor
Som den här bilden visar. Han är enligt uppgift 2.06, hon 1.55... Användes även för att illustrera Harry Dresden och Murphy i Dresden Files..Det är nog lätt att glömma hur kort under 150 cm faktiskt är. För att inte tala om hur lätt man bli. En liten höftvickning blir en rejäl tackling mot en 120 cm varelse på under 40 kilo om man själv är 175 och väger 80 kilo. 120 är max brösthöjd på 175 cm varelse.
Det blir mer påtagligt med ett foto än en illustration. Dumma hjärnaSom den här bilden visar. Han är enligt uppgift 2.06, hon 1.55... Användes även för att illustrera Harry Dresden och Murphy i Dresden Files..
View attachment 6627
Väldigt kul i den här änden också. Dignitas och auctoritas till Måns och Leon och Erik ej att förglömma som hoppade på och gjorde en schysst illustration.Jättekul att se hur Måns och Leon hanterat Illerns idéer. Häftigt att spelskaparna jobbar dynamiskt ihop med spelarna.