Nekromanti Samåka från Stockholm till GothCon skärtorsdagen?

seinet

Swashbuckler
Som ett par av er kanske vet är jag Stockholmare sedan drygt 2½ vecka tillbaks i tiden, detta innebär ju för mig att jag är tvungen att faktiskt resa iväg för att ta mig till GothCon. Nu undrar jag om det finns någon som tänkt åka ner med bil till GothCon, i sådana fall är jag mycket intresserad av att följa med.

Ifall ingen tänkt göra det så funderar i alla fall jag själv på att hyra en liten bil och åka ner till Göteborg då det verkade vara mer fördelaktigt än att åka tåg (799 kr hyra för bilen plus bensin (ytterligare kanske 800 kr på grund av liten bil med låg bränsleförbrukning). Tågbiljett skulle kosta c:a 1700 t/r för en person. Finns det fler intresserade blir ju bilen ännu billigare.

/Seinet Wintermute - Har sökt ett mycket bättre jobb i Göteborg :gremlaugh:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Samåka från Stockholm till GothCon skärtorsdag

WTF! Hur handlar du tågbiljetter?

1700 pix per skalle?

Kaisers åker ner från Norrland för 1300, och då har vi liggplats.

seinet

Swashbuckler

Jag kollar SJs sida på X2000-biljetter då det är det enda som går någorlunda bra att resa med.

/Seinet Wintermute - Har en knapp timma kvar på jobbet

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Tågpriser (OT)

Jag tror att felet du gör är att du antar att SJ skulle vara konsekventa och rationella när de sätter sina priser. :gremwink:

/tobias

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Tågpriser (OT)

Vi åker iofs inte med SJ utan med Connex, kanske det som är skillnaden.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Jag är eventuelt intresserad av att samma åka ner.

seinet

Swashbuckler

Har du tillgång till bil eller blir det hyrbil i alla fall?
Det allra bästa vore ju ifall du hade bil som man kunde åka tillsammans i.

/Seinet Wintermute - Lunchkoma

Vicotnik

Den onde
Staff member

Jag har ingen privat bil, men jag kan höra mig för och se om jag kan låna en över helgen, men jag lovar inget. Tidigast i kväll vet jag om jag kan låna en bil.

ps. jag har inte körkort.

seinet

Swashbuckler

Det blir ju 800 kr billigare ifall man kan låna bil (visserligen beror det på bränsleförbrukning också). Fast blir det fler personer så är det ju mer intressant med en lånad bil då 800-kronorsbilen är pytteliten.

/Seinet Wintermute - Får lägenhet i helgen

ripperdoc

Myrmidon
Tåg till GBG

Jag har åkt en hel del X2000 på sistone. Det kostar mellan 300-500 kronor enkel med sista minuten, men med lite tur kan man komma över en enkelbiljett under 300 kronor via SJ:s auktionstjänst på Tradera (finns länkat från SJ:s framsida).

Eftersom det är påsk kring GothCon lär det vara extra dyrt för "vanliga biljetter", och förmodligen också för Sista minuten och traderabiljetterna. Tuff skit, som det heter :gremsmile:

/RD - åkte just Sthlm tur och retur på en halv dag med X2000

Vicotnik

Den onde
Staff member

Har kollat och jag har inte någon möjlighet att låna bil. Så om ingen annan har en bil så får vi nog hyra en.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Hur blir det ska vi hyra en bil tillsammans?
När åker vi i så fall på torsdagen, jag jobbar fram till 13:00 så efter det kan jag åka.

Jag har tyvärr inte kunnat komma över någon bil som vi kan få låna.

seinet

Swashbuckler

Bra fråga, jag undrar det med... vi har ju två veckor på oss att leta reda på bil. Jag tror jag jobbar halvdag jag med då fast slutar 12. Men det skulle ju innebära att jag kan hämta bil och eventuellt köra vilse i stan på väg till ditt jobb så man kan dra direkt :gremtongue:

/Seinet Wintermute - Skall kolla upp ifall det ingick fria mil i det priset också :gremtongue:

Vicotnik

Den onde
Staff member

Ok, om du vill slippa köra vilse så kan jag ta mig till T-centralen jag kan vara där ca 20-30 min efter det jag slutar, med andra ord runt 13:30.

seinet

Swashbuckler

Jag kommer säkert köra vilse på vägen dit också skall du se :gremwink:

/Seinet Wintermute - Mmm... lammkött :gremtongue:

Vicotnik

Den onde
Staff member

Ok, välj en plats där du kan plocka upp mig så tar jag mig ditt. Har inga större problem med att hitta i Stockholm.

seinet

Swashbuckler

Bilen jag tänkt hyra finns på Hertz på Östermalmstorg (såvitt jag vet), så det är väl där vi kan ses i sådana fall. I och med att det är halvdag på jobbet (tror det är så i alla fall) så smidigast är väl att man ses där.

/Seinet Wintermute - Skall nog titta förbi där efter jobbet idag

Vicotnik

Den onde
Staff member

Låter bra, jag kan vara där till 13:30 enligt sl. Så det är lugnt för mig.

seinet

Swashbuckler

Plockar jag upp bilen 13:30 så måste jag lämna den senast 13:45 på söndag vilket innebär att man måste åka någon gång vid runt runt på söndag förmiddag (räknar med fem timmars resa). Hoppas det går bra för dig. Blir det senare kostar det 1.200 kr extra (alltså 1.999,- kr istället för 799,- kr). Väl i Göteborg har jag parkeringsplats i Majorna och därifrån kan vi sedan få sjuts ut till GothCon-området (och GothCon-festen) av min far så slipper vi parkeringsavgifter också. Pengar till bensin kommer inte vara några problem då jag har tillräckligt med kredit kvar på kortet.

/Seinet Wintermute - Hur mycket packning kommer du ha med dig tror du? Kan ju finnas plats för en person till (en kort person då det är en pytteliten bil).

Vicotnik

Den onde
Staff member

Det låter bra och det är lugnt för mig att vi åker hem på söndagen.
Jag kommer ha med mig väldigt lite pakning, en sovsäck, liggunderlag och en lite ryggsäck (typ it-resurs stor ryggsäck).