Nekromanti Samåkning till Gothcon.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Nu vet jag att jag är ute i lång tid i förväg men det är väl lika bra att kolla redan nu ifall någon eller några planerar att ta bil ner till Gothcon från Stockholm och om man i så fall kan få lifta med ner och eventuellt upp till Stockholm. Eller ska man passa på att boka en biljett med SJ redan nu för att undkomma så billigt som möjligt. Tyvärr så har jag varken bil eller körkort.

ripperdoc

Myrmidon
Jag är också intresserad av en sådan möjlighet, med tanke på att min nästa Sthlm-GBG-resa går på 1350 kronor... Vad har hänt med Sverige?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
[OT] Svordomar över dyra biljetter.

Själv bokade jag resa för mig själv och två Kaisers igår. 5111kr t/r från Luleå.

krank

Går ondskans ärenden
Vicotnik said:
Nu vet jag att jag är ute i lång tid i förväg men det är väl lika bra att kolla redan nu ifall någon eller några planerar att ta bil ner till Gothcon från Stockholm och om man i så fall kan få lifta med ner och eventuellt upp till Stockholm. Eller ska man passa på att boka en biljett med SJ redan nu för att undkomma så billigt som möjligt. Tyvärr så har jag varken bil eller körkort.

Ich bin intresserad.

Jag saknar dessutom grupp att åka ner med, om inte du räknas, då. Fast i värsta fall får jag väl hålla till i nån skrubb och dra in folk som får testa Evolutionens Barn... =)

Genesis

Ni dés ni maître
Om taxin åker förbi Örebro eller till och med Karlskoga (torde den ju göra), så kan jag hoppa på där, om plats finnes. Det vore Sweet att åka med en massa sköna forumiter.

Big Marco

Läskig
RipperDoc said:
Jag är också intresserad av en sådan möjlighet, med tanke på att min nästa Sthlm-GBG-resa går på 1350 kronor... Vad har hänt med Sverige?
1350?! SJ? SAS? Hurvarvarför?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Swebus ar val billigare an sa? Visserligen at flera ar sedan jag anlitade det foretaget, men de tog da < [SJ-pris/2].

Björn den gode

Swashbuckler
Som SJ själv gör reklam för, "Att resa mellan Göteborg och Stockholm kan kosta precis vad som helst", det betyder att det kan vara billigt men också precis hur dyrt som helst, det enda som förvånar mig är att dom tycker det är bra.

Men som ungdom/student så brukar det nästan alltid vara billigt med sista minuten men ska man då resa på en populär tid så gäller det att vara ute exakt 24h innan avresa (just nu, ibland ändrar dom så att biljetterna släpps 24h avrundat uppåt till hel timme innan) för att köpa biljett. Annars finns ju även traderabiljetter, och slutligen så ska man inte helt sällan boka mellan andra stationer än de man ska åka från/till för att få billigaste priset.

Så att säga att swebus är <[SJ-pris/2] är säkert sant för något SJ-pris men säkerligen inte för alla SJ-pris. Ibland har jag funderat på att öppna en resebyrå som bara köper sj-biljetter åt folk :gremsmile:

Zebulon

Swordsman
Sant, vill man spara pengar kan det skilja stora summor att välja andra, mindre stationer.
Exempelvis kan Stockholm - Göteborg bytas ut mot Flemingsberg - Alingsås, ofta med en halvering av priset som följd. Naturligtvis tar det lite extra tid och kostar ytterligare en slant att ta sig till sin slutdestinantion men man sparar ofta åtskilliga hundra lappar, så om lågt pris är högsta prioritet...

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Så att säga att swebus är <[SJ-pris/2] är säkert sant för något SJ-pris men säkerligen inte för alla SJ-pris.
Du har ratt. :gremsuck:

Det var manga ar sedan jag kopte SJ-biljett sjalv sa jag har ringa erfarenheter av det nuvarande prissystemet. men jag har last om det.

Vicotnik

Den onde
Staff member
krank said:
Vicotnik said:

Ich bin intresserad.

Jag saknar dessutom grupp att åka ner med, om inte du räknas, då. Fast i värsta fall får jag väl hålla till i nån skrubb och dra in folk som får testa Evolutionens Barn... =)
Nog kan du räkna in mig som grupp och har vi lite flytt kanske vi kan övertala Yre (som har körkort) att hänga på med ner till Gothcon. Och i så fall räcker det med att hyra en bil, vilket är biligare än att åka tåg ner.

ripperdoc

Myrmidon
Den stora sorgen är att jag lämnar ungdomens dagar om någon vecka och fortsätter in i det långa limbo som sträcker sig årtionden innan senior-rabatterna. Men det hade inte gjort avgörande skillnad. För resa utresa fredag kväll och hemresa söndag kväll var tarifferna:

SJ - 1100 - 1800 kr beroende på val av tid
SAS - 1100 - MASSOR kr beroende på val av tid
Malmö Aviation - 1000 - 2000 kr beroende på val av tid.

Som ungdom hade SJ-resan blivit 200 kronor billigare. Sedan har de mage att ta 150 spänn för internet, enkel resa. Ett internet som inte funkar bra alls, sist jag kollade.

Jag flög tur och retur till Hong Kong för 399 Euro nyss. Det är ungefär tre turer fram och tillbaka mellan Stockholm och Göteborg... något är väldigt fel.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Och måste upp i ottan på fredagen, bättre att komma kvällen innan.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Kan inte annat än att hålla med, har själv tagit ledigt på torsdagen för att kunna komma i väg då. Och självfallet kommer jag vara med på puben.

ripperdoc

Myrmidon
Det är jag som fört er bakom ljuset :gremsmile: Jag skrev dock
RipperDoc said:
min nästa Sthlm-GBG-resa går på 1350 kronor.
Min nästa Sthlm-resa är i början på mars :gremwink: Jag har faktiskt inte vågat kolla de exakta påskpriserna än, mer dragit slutsatsen att det knappast är bättre på en påskhelg än en vanlig helg.

Till GothCon skulle jag avresa under torsdagen och resa hem måndag kväll.