Nekromanti Sam Neill

Netfeed

Swashbuckler
Re: Åhå... Det är måååånga...

DiCaprio gör en rätt så bra rollprestation, men gud vad filmen är seg, långsam som få

Eksem

Champion
Mikael Nyqvist steg i min aktning efter att han var med i den där SVT-produktionen, en mini-serie om en man som går in i väggen och börjar gå i terapi och skäms för det. Jag tror det var Mikael Nyqvist i alla fall. Den var jättebra, och han var jättebra.

Netfeed

Swashbuckler
Re: Gillar Sam Neill!

jo men både chris rock och han-den-andre är ju bättre stå uppare än vad dom är skådisar

Big Marco

Läskig
Chris Rock

Som skådis är han jobbig, som komiker är han hur träffsäker som helst.

"Om nu Irak var världens farligaste land, varför tog det bara två veckor att ta över hela landet? Fan, vi skulle inte klara av att ta över Baltimore på två veckor." =)

DVDn finns att köpa fö.

Yheela_UBBT

Veteran
Re: Sam Neill (who's that?)

Har två... än så länge...

Elijah Wood...
-ser oftast anemisk ut, skrattet är HEMSKT(!), suger som Frodo...

Arnold Schwartszsrtenegger... (jag kan inte stava efternamnet)
-allmänt äckelmusklig och blicken han ger Brigit i Red Sonya borde censureras! *äckelryser.*

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013

Haydn Christensen. Föga förvånande?
Ja, faktiskt. Jag är positivt överraskad av honom. Han gör en kanonbra roll i trean och en helt ok insats i tvåan.

- Vulf

Eksem

Champion

"suger som Frodo..."

Åh fan, ända sen jag såg affischen till den första filmen har jag upprepat mantrat "han ÄR Frodo!" för mig själv varje gång jag ens varit i närheten av en bild av honom som Frodo. Han är på alla sätt och vis, personlighet, utseende, röst, allt, precis exakt som den Frodo jag hade i huvudet efter att ha läst böckerna.

Yheela_UBBT

Veteran

Weeeell, vi har nog alla olika bilder av hur Frodo och kompani ska se ut...
Mitt Elijah Wood, hat är ett för starkt ord, ogillande har alltid funnits och att han blev Frodo gjorde ju inte saken bättre... :gremwink:

Basenanji

Postd20modernist
Såga din kändis!

Äsch- jag suger på filmer. Jag ändrar därför trådens tema till att även innefatta kändisar i största allmänhet.

Jag fullkomligen avskyr Lill-Babs. Hon är så förbannat Svensson (Ha! Öh...), snäll och oförarglig. Plus att alla gillar henne. Varför? För att hon fjäskar så äckligt insmickrande?
Åh, vad det är fantastiskt med det svenska folket som jag bara älskaaar! Hon sjunger kasst, spelar knappast teater och bor i Järvsö. Varför är hon så himla känd? Monica Zetterlund gör allt Lill-Babs önskar att hon kunde göra ungefär en miljard ggr bättre.

Sedan har vi de jag förblir skeptisk emot:

Ulf Lundell, Hanna Hedlund, Alice Timander, Jonas Karlsson,
kungafamiljen, Pernilla & Niclas Wahlgren, Underground-rockmusiker, Peter Jöback, Dyalls, Winnerbäck, the Ark, låtskrivare i största allmänhet, Robinson-Emma, alla "coola festfixare" men Bindan i synnerhet, alla som är glada, tacksamma och naiva samtidigt och många många fler....

/Basenanji, bitter och missunsam...

Foggmock

Myrmidon

Jag tänkte mer "är den redan slut?" när lyset tändes i biografen... men så satt jag mest och drägglade över alla plan, för att senare fängslas av regissörens förfall till galenskap.

Du har helt enkelt inte vett att uppskatta en bra film :gremtongue:

Foggmock

Myrmidon
Re: Chris Rock

"Nelson Mandela.... han satt fängslad i tjugotre år, och hela tiden torterade de honom. Tjugotre år. Sen blev han utsläppt och efter sex månader skilde han sig från sin fru. Sex månader, sen sa han "Jag pallar inte mer"".

:gremgrin:

Foggmock - kvinnoföraktar

Jarl

Hero
Bridget Fonda

Eller tja, jag ogillade henne intensivt förut iallafall. Det berodde antagligen rätt mycket på den fantastiskt, otroligt kassa remaken av Nikita.

Hon ser lite arrogant ut samtidigt som hon är en rätt kass skådis. Sådant är irriterande :gremsmile:

Äh, skulle antagligen inte bry mig om jag såg en film med henne idag...

Morgoth

Swashbuckler
Viktigt:

Rowan Atkinson. Jag vet inte riktigt. Det är väl rätt oschysst av mig att döma honom eftersom han bara gör en typ av roller, sådana jag inte tycker om. Å andra sidan hindrar det inte mig att tycka illa om Adam Sandler, så det hindrar mig väl inte här heller.

Rowan Atkinson är en komiker, inte en skådespelare. Det är inte samma sak. För en komiker så handlar scenen om att vara trygg i sin personliga komik. En komiker spelar aldrig någon annan än sig själv. Det här gäller förresten för Sandler också. Även om han har olika namn i varje film och befinner sig i en helt annan situation, så är inte syftet med hans insats att vara en roll, utan snarare är rollen en ursäkt för Sandlers personliga (brist på) komik.

Så man kan säga att en komikers främsta uppgift är att få folk att skratta.

En skådespelares främsta uppgift, å andra sidan, är att ljuga. Folk tröttnar snabbt på samma lögner, så en bra skådespelare måste kunna variera sin lögnpalett tillräckligt mycket för att få nöjda nickningar från överbetalda filmkritiker, men samtidigt utan att alienera sig från den befolkningsgrupp (ungdomsgrupp) som beundrar henne. Tillexempel måste Orlando Bloom fåna sig med sin fina dialekt och sina internatskolemanér för att inte förlora kontakten med tråkiga medelklassbrudar, och att den typiskt mogna, men olyckliga, Julia Roberts hittar sin målgrupp i olyckligt kära killar med långt hår är väl inte heller direkt någon överraskning.

Det är bara korkat att föreslå att en skådespelare av färdighet skulle vara begränsad till att spela samma roller hela tiden. Det skulle isådanafall vara rika, snygga människor från andra marknader som vill prova på skådespeleriet (här passar tillexempel Arnold Schwartzenegger in). Vemsomhelst med grundläggande skådespelarutbildning är kompetent nog att variera sina rollprestationer, men så fort en skådespelare blir ett varumärke så måste hon leverera vad hennes publik vill ha.

För att återknyta till ämnet:
Jag ogillar Tom Hanks. Vad är det är som är så bra med Tom Hanks egentligen? Inte mycket.

Snow

Swashbuckler
Al Pacino

Det brukar vara helt okej filmer men Al Pacino verkar alltid göra rollen som sig själv.

PAX

Jordisk Äventyrare
Bunta ihop och...

... slå ihjäl dem!

Skådespelare som fastnat i samma jargong och agerande. Har man sett ett par filmer så vet man vad som kommer serverat. Visst älskar vi att hata dessa idoler.

Bruce Willis
John Travolta
Nicholas Cage
Samuel L. Jackson

Special Guestlist

Jerry Bruckheimer för att han producerar samma film med olika skådespelare.

Tacka vet jag en äkta svensk!

Dolph forever...!